Gå til innhold

Førstegangsfødende i uke 17 - kjenner dere liv?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei hei!!!

Jeg er 17 uker idag. Og ikke kjent noe liv heller! Det er forskjell fra menneske til menneske! Var hos jordmor & hørte liv forrige dagen så.

Ta det med ro, kjære deg!

Vår tid kommer nok snart...bare å glede oss!

Men greit at flere av oss ikke kjenner liv ennå da...litt betryggende det og! =)

Annonse

Jeg er førstegangs og jeg kjenner liv hele tiden..

Kjente først noe boblefølelser i magen litt ut i uke 15, og så i uke 16 kjente jeg virkelig at det var babyen som sparket eller hva den gjør :)

I begynnelsen var jeg litt usikker på om det virkelig var det jeg kjente, men nå er jeg bombesikker.. Kjenner det tilogmed når jeg sitter stille nå, ikke bare når jeg ligger helt flatt og konsentrerer meg :)

Er 17 + 1 idag..

Med første kjente jeg liv i uke 15 og med denne her kjente jeg liv i uke 13 sikkert fordi vi som er fleregangsfødende vet hva vi skal kjenne etter vettu...nå er jeg 17+3 uker på vei...snart UL:))) Gleder meg...

Hei.

er som de andre sier. er forskjellig fra person til person. jeg er i min nittende uke og har såvidt kjent et lite "blaff".. men var på ultralyd forrige torsdag og da sa jordmor at det var en aktiv akrobat inni her.. så da roet det meg ned.. slapp av :) du kommer nok om ikke lenge til å merke liv :) gøy.. masse lykke til :)

Jeg er 16+6, og kjente "ordentlig" liv første gang på søndag. Har ligget en del flatt og lett etter livstegn, men har en veldig urolig mage fra før, så var utrolig vanskelig å skille hva som var luft og hva som var liv. Men så, på søndag når jeg satt og så tv kjente jeg tydelige leamus-lignende dunk nederst i magen. Kjempestas! Har bare kjent mer og mer siden da, kjenner det både når jeg sitter og når jeg ligger. Utrolig spesiell følelse synes jeg.. Og du kjenner det nok sikkert hvert øyeblikk du og, så lenge du vet det er liv så er det jo kun et spørsmål om tid. Lykke til :)

Ja, jeg kan nok bare roe meg ned:) Men er jo så utlmodig:) Tusen takk for beroligende svar alle sammen:)

På tirsdag skal jeg på ultralyd, så da får vi se om det er en aktiv liten sprellebaby der:) Gleder meg! :)

Annonse

Hei! Jeg er i uke 18+3 og tror ikke jeg har kjent noe liv enda. Noen ganger så tror jeg at jeg kjenner noe men så begynner jeg å lure på om det er innbilning. Er førstegangsfødende så jeg vet ikke helt hva jeg skal kjenne etter. Er bekymret siden jeg ikke har kjent tydelige spark enda. Skal på UL 20. aug., klarer nesten ikke å vente. Vil jo vite at alt er i orden!

Jeg er førstegangs, 17+3 og har kjent liv i en uke. Har kjent etter veldig bevisst da, og så er jeg ganske slank fra før av. Vet ikke om det har noe å si?

Men det er nok like vanlig at det tar et par uker til før man kjenner noe, de fleste jeg har snakket med kjente ikke noe før uke 18-19.

Hei du :) Jeg kjente liv første gang 3 aug. Da var jeg 18+2.. ( fosteret 16+2) Har kjent liv hver dag siden, og det er en utrooolig fin og spennende følelse :) Har termin 3 januar, og hun er etterlengtet kjærlighetsbarn... Vi gleder oss masse masse :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...