Gå til innhold

Endelig gravid!!!! Hva nå?


pus83

Anbefalte innlegg

Etter en del år med prøving, så er jeg endelig blitt gravid!! Tror ikke det helt er godt opp for meg enda. Gjett om det er min store drøm som skal gå i oppfyllelse! :-)

Er nå 4uker og 4dager (mors uker) på vei,Tok en test for 2 dager siden (quick respons), og var da alene da jeg tok den. Kunne da se en antydning til et strek, men i og med at jeg tidligere har blitt nedfor for at jeg har trodd jeg har vært gravid, så ble d så jeg så på den testen som negativ. Samboeren min og jeg bestemte oss for å ta en ny test i dag (samme type). Heldigvis var samboeren min ved min side, for han kunne konstatere at det var en lyse lilla strek der, og takk gud for det!! Jeg tror når man har prøvd så lenge, så er det vanskelig at det går opp for en at en faktisk er blitt gravid.

Mitt spørsmål er nå, hva skjer nå? Skal jeg ta flere tester? Bør jeg da ta en annen type? Skal jeg ringe til lege og bestille time til uke 10 (mener at det er da man bør inn til legen). Er det noe annet som jeg bør gjøre? Har begynt med folat i dag, og må vel kjøpe inn multivitaminer?!

Håper det er noen som kan hjelpe meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns det var greit å sjekke med to typer test(ville også være helt sikker). Ellers utenom å ta folat kan du ta gravitamin de 3 første mnd og begyne med tran (som er for å bygge hjernen til ungen). Tran kan du med fordel ta i hele svangerskapet.

Og som du sier bestille time til ca. uke 10 og lese om hvilke matvarer du som gravid ikke bør spise.

 

http://www.mammanett.no/design.php?side=Graviditet/livsstil/unngaa_matvarer

 

 

Gratulerer og lykke til:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan godt vente noen dager (kanskje en uke) før du tar en ny test. For hver dag som går så øker hormonnivået og testen vil bli mer og mer sikker:) Du er helt sikkert gravid! Skjønner det er vanskelig å tro det i fare for å bli skuffet. Men bare prøv å ikke stress - stress er ikke bra.

 

Ta folat med en gang, dette kan du faktisk begynne med før du blir gravid også! Du kan prøve en type som heter "gravid" og som er tilpasset gravide. I tillegg til folat så er det alle andre vitaminer du trenger. I tillegg kan du ta Omega 3 (ikke tran i tillegg til vitamin-piller, fordi tran er tilsatt vitamin a og d og da kan du få for mye av dette. I tillegg er tran laget fra fiskelever som i våre dager kan inneholde dårlige stoffer for små fostre).

 

Første svangerskapskontroll er mellom uke 8 og 12.

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare gratulere deg så mye med graviditeten. Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver med at det er vanskelig å tro. Slik var det her i gården også da jeg testa positivt med Lillegutt. Nå har jeg jammen testa positivt igjen, og det er fortsatt vanskelig å forstå dette her!!

 

Du har fått mange gode svar, så jeg har vel egentlig ikke så mye å tilføre, vil bare si at man trenger ikke ta ekstra vitaminer, så lenge man har et normalt kosthold ( med unntak av Folat, ja)

 

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...