Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg har jobbet som ekstrahjelp i snart 4 år, dvs jeg blir ringt opp og spurt om jeg kan ta en og annen vakt. jeg er nå sykemeldt men ikke satt opp på noen vakter framover. får jeg ikke sykepenger hverken fra arb.giver eller folketrygden da? noen som vet? jeg er 34 uker på vei, så det er jo ennå 3 uker igjen til permisjon.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9972394-f%C3%A5r-jeg-sykepenger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Arbeidsgiveren skal betale de 16 første dagen, deretter kommer trygdekontoret inn.

Fra arbeidsgiveren skal du ha for de vaktene du er satt opp på....har ingen anelse hvordan det fungerer hvis de ikke setter deg opp på vakter for du er gravid.

Etter den 16. dagen kommer trygdekontoret inn og de tar som regel utgangspunkt i et gjennomsnitt av de siste 3-6 mnd og gir deg sykepenger av det.

Har du vært sykemeldt lenger enn 16 dager ville jeg levert inn sykemelding til trygdekontoret slik at de kan se på saken.

Eg og har hatt en jobb som ekstrahjelp i nåken år, å når eg vart sjukmeldt var det sånn at arb.giver betalte for dei 16 fyste dagene, som hun overfor fortalte, åsso fekk eg utbetalt sjukepenger fra trygdekontoret etter den tid.. Uanset om du ikkje har blitt sett opp på vakter, skal trygdekontoret rekne gjennomsnittet av lønna di dei siste 3 månane åsso får du det i sjukepenger ;) Har iallefall blitt gjort sånn for meg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...