Gå til innhold

Emmaljunga sport combi eller edge duo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hejsann!

Har bestemt oss for emmaljunga sport combi eller edge duo, men lurer på om sport combi er lettare å håndtere, og passar bedre som sportsvogn? Samtidig treng me ein med lang bag, slik at babyen kan ligge i den i minst 6 mnd (mistenker at me får ein lang baby:)) Nokon som har erfaring med den? positive og negative ting?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror sportsdelen er omtrent den samme på disse vognene (er ikke helt sikker), men bagen til sport combi er hvertfall blant de lengste på markedet. Understellet er det samme på begge vognene (sport-understell, med vendbart styre. Bredt og veldig solid, god å trille). Vi har edge duo, og er veldig fornøyd, bortsett fra det at den veier et tonn..

Skrevet

har city cross, men er emmaljunga-fan så kan "alt" om vognene hehe.

Sport combi bagen er 84 cm, edge bagen er 75 cm. Samme sportsdel. På edgen kan man velge mellom 3 forskjellige understell, det ene er samme som sport combi sitt, de to andre er ikke vendbar men antagelig lettere.

Skrevet

jeg har passet mange barn med edge og har selv combi.

vi er veldig fornøyde med at bagen er så lang og samtidig så lett å bære med seg. med et enkelt grep blir den helt flat og tar liten plass når den transporteres. dere kan da ta med bare bagen hvis dere skal kjøre bil på besøk til folk. til hytta har vi bare en smal sti og tar med bare bag som står ute på et bord når babyen sover.....

sportsdelen er den samme, men kalesjen er enklere på combien, uten glidelåser. jeg syns det er lettere å bevege ryggen opp og ned inni combikalesjen.

edgen har intergrert myggnetting, men her syns jeg og det er lettere med en løs netting du tar helt av enn å dytte den inn i glidelåsen i kalesjen etter bruk.....det tar lengre tid å unngå å kjøre glidelåsen i nettingen enn å putte hele greia i handlenettet/stellebaggen.

understell med vendbart styre er det tyngste.

Skrevet

Takk for svar alle sammen, greit å høyre andre sine erfaringar! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...