Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da var jeg endelig tilbake i Norge. Reiste til DK torsdag 26 juli og ble inseminert på søndag og mandag, dn 29 og 30 juli. Så nå er det bare å krysse fingre og tær!

Jeg skiftet klinikk i siste liten, fra Nordica til Diers Klinik. Heldigvis var ikke dette en nedtur, kjempe hyggelige på Diers i forhold til Nordica på telefon!! Liza som driver klinikken var hun som insem. begge dagene og var kjempe koselig. Veldig bra! Det var bare meg og Liza som var på klinikken så det var iallefall ikke stressende atmosfære, tvert imot.

Så da var det "bare" å vente på å få teste... håper så inderlig jeg skal slippe å reise ned igjen med det første hehe Alle kjenner seg nok igjen her tenker jeg.

håper alle har hatt en fin sommer!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9971830-da-har-jeg-v%C3%A6rt-i-dk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk alle sammen!! :) Dette er min første offisielle 2WW, og jeg "gruer" meg allerede hehe Tørr ikke teste for tidlig heller siden jeg tok ovitrelle og det kan slå ut på graviditetstest... I mellomtiden kjenner jeg alt mulig og kan ikke forstå at dette skal vare i 12 dager til!

Annonse

Åh, så spennende. Håper det sitter!!

Har du ferie nå eller er det full jobb? Best å aktivisere seg mest mulig sikkert, minst mulig tid til å tenke!

Jeg angrer så på at jeg ikke valgte en klinikk med eggløsningshjelp, argh argh, syns liksom ikke jeg kan bytte nå som jeg har betalt 15000 for 5 doser. Skal til gyn 22.aug da, EL er fortsatt ikke kommet, så ikke skjønner jeg no.

Lykke lykke til.

Klemmer ifra

Jeg har ferie nå, men begynner på mandag i ny jobb. Har litt dårlig samvittghet for at jeg planlegger å bli gravid når jeg starter i ny jobb, men men... Jeg aner ikke hva jeg skal finne på disse dagene før jeg begynner, ikke har jeg mye penger mellom fingrene heller etter ferien og dobbel inseminasjon... og siden jeg har reist DK rundt fra sør til nord fra kristiansand og hjem så orker jeg ikke sitte mye mer i bil :P Men finner vel på noe som gjør ventetiden litt lettere.

Du har valgt åpen donor? Vet ikke om du kan overføre dosene dine til Nordica da... De har ikke lov å inseminere med åpen donor. Det eneste jeg kommer på er om du kan selge dosene og gå for anonym donor istedet... men det er det jo ikke sikkert du vil da...

Lykke til hos gyn! Vet hun/han at du planlegger inseminasjon? Kanskje du kan spørre hun/han hvilke muligheter du har for å fremskynde/sette i gang eggløsning. Kanskje hun/han har noen triks på lur.

Håpe du får fint vær, så du kan ligge i strandkanten og kose deg da..

Tenk om det vokser en liten spire i deg!!! Det er liksom helt utrolig å tenke på.

Reagerte du noe på hormonene forresten? Humørsvingninger o.l?

Skal sjekke hvor mye jeg eventuelt taper (penger) ved å selge igjen, tror di kun kjøper for 90% av kjøpesummen.

Nei hun veit det ikke, men kommer til å fortelle henne det så håper jeg får litt hjelp ja, for det her er jo helt håpløst..

Hvordan kom du over det stedet du inseminerte deg forresten?

Ja vi får håpe været kommer seg! Har ikke vært noe å skryte av denne sommeren... Hadde vært deilig med noen fine dager i sola.

Jeg tok bare ovitrelle sprøyta på syklusdag 13, for å sette igang eggløsning. Siden jeg skiftet klinikk tok jeg ikke pergotime. Det ble litt vanskelig å komme seg inn til København fra der vi bodde på ferien, så derfor skiftet jeg klinikk til Diers klinikk som er i århus. Jeg hadde sjekket opp dette på nettet å snakket med Diers før jeg reiste. Jeg syntes også det var vanskelig å finne en dag for ultralyd når jeg var bortreist i bryllup en uke før jeg reiste til DK, og bare hadde en ettermiddag hjemme før jeg tok avgårde igjen. Dersom du tar pergotime må du ha ultralyd først for å sjekke hvor mange egg du har. De vil ikke inseminere dersom du har mer enn 3 egg.

Men ovitrelle sprøyta var kjempe enkel, selv om jeg var kjempe nervøs!! Kjente ikke stikket i det hele tatt! Ikke reagerte jeg noe på den heller. Men har hørt at du kan få humørsvingninger av pergotime.

Har du sjekket om du kan få tak i pergotime på nettet? Det er jo en internettside som heter lillepille.com, der de seller iallefall pergotime, vet ikke om de har ovitrelle der... Men det er kanskje verdt å sjekke det ut? Så kan du fortsette hos Stork, for tror ikke du må ha resept på lillepille.com... men har aldri kjøpt noe der, så tørr ikke påstå noe!

Hei,

Lykke til. Jeg var også i Århus og fikk insem. den 30. og 31. Hadde kun en follikel og brukte EL- sprøye. Dersom dette går bra går alt bra.

Vi kommer nesten til å teste samtidig. Har IKM den 13.08. Vurderer også å skifte jobb i løpet av høsten uten at jeg har dårlig samvittighet med hensyn til babyplaner. Det bør ikke du ha heller :-).

Annonse

Hei hei! Krysser fingrene for at alt klaffer! Hvilken klinikk var du hos? Hvilken dag satte du EL-sprøyta? Jeg satte min på lørdagen, og forstod at jeg ikke skulle teste før 12 dager etter insem, tidligst... jeg er livredd for å teste for tidlig, men synes det er fælt å vente... Jeg satser på å teste dn 15 tror jeg...

Hva betyr IKM?

Hei mamma i 2008,

Jeg var på Ciconia som ligger i Århus. Var til UL på lørdag (28.07), tok EL-sprøyten på søndag (29.07) kl 22.00, insem.den 30.07 og 31.07. På UL ble det konstantert 5 mm slimhinne og en eggpose, dvs at det er dårlige odds til at jeg skal bli gravid. Snakket med klinikken og de mente at vi burde prøve, jeg fikk en god donor (tror at de mener at donoren har tidligere gitt bra resultater :-) ). Så nå er det bare å vente, jeg har fått beskjed om å teste 14 dager etter første insem. dag dvs. 28. dag i syklus for min del. Jeg har hatt blødninger 3 dager før IKM 2 ganger tidligere så jeg har da sluppet å teste. Du kan teste fra 10. dag etter insem. men da blir det det kun en svak strek, men EL-sprøyten kan også lure deg. Har du noen symptomer? Jeg har ømme pupper, oppblåst og må tisse hele dagen. Har hatt disse symptomene hver gang. Var også gravid 2 ganger i 2006 som resulterte i SA og MA. Så disse symptomene ligner veldig, men de har lurt meg vær gang. Ciconia mener at dette er EL-sprøyta.

Jeg lot også klinikken velge en donor, så hun sa hun skulle velge en god en hehe Tenkte det samme som deg jeg, at det var en som har gitt gode resultater tidligere :)

Så du mener jeg kan teste allerede dn 12, om en uke? Da er det 12 dager siden min første insem. Tok du ovitrelle du også?

Jeg har faktisk ingen symptomer, er derfor veldig usikker på om dette faktisk klaffet eller ei. Eller, jeg har følt meg litt oppblåst og har kjent en kjempe svar murring, men det begynner å avta litt... Så nå er jeg lite optimistisk. Blir nok en tur ned igjen i høst ja.

Dersom dette klaffer for begge to, ender vi opp med termin mer eller mindre på samme dag hehe Det var litt tøft. Håper vi får en liten en i april begge to!!!!!

Ja, ovitrelle ble benyttet. Vi får håpe på at vi begge blir mammaer i 2008 og ender opp med hver vår lykkeliten. Kanskje allerede i slutten av april. Jeg er som du ikke så sikker på at dette klaffer helt. De andre gangen har jeg hatt tykker slimhinne og 3 eggposer, brukk både EL-sprøyte og eggløsningshindrende sprøyte, for å få riktig tidspunkt uten at det hjalp. Går dette bra så går alt bra :-).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...