Gå til innhold

Hjelp!! (sorry detaljene)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 11+2 og har plutselig begynt å blø!!! Det har ikke skjedd tidligere i det hele tatt. Det er frisk rødt blod, uten klumper. Begynte i går etter en kraftig orgasme (min første i svangerskapet!) Kan det være denne som har utløst det?? Er selvsagt livredd for at jeg skal miste!! Prøvde å ringe legen min, men hun har ferie. Legesenteret sa at det ikke var noe de kunne gjøre foreløpig, men jeg skulle ta kontakt dersom blødningene fortsatte.

Nå har jeg fått løs-mage i tillegg - muligens et resultat av at jeg går og er så nervøs...

Det er ikke snakk om veldig mye blod - det kommer en del friskt når jeg er på do - og så er det litt i truseinnlegget innimellom... Ellers er det ikke særlig vondt. Føles kanskje som menssmerter.

Har noen opplevd noe lignende?? Trenger å bli litt beroliget nå kjenner jeg!! Ellers er symptomene som før, øme bryster og kvalm...

Også føler jeg sånn for å ta et bad i badekaret.. Er det lurt, eller kan det gjøre vondt verre??

Anyone Please?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ring føden,det gjorde jeg å fikk komme inn samme dag på gu og ul

Skrevet

tror det er ganske normalt å blø litt etter samleie..det kommer av at blodkarene står på spreng og er ganske sarte.!men ring føden, få tatt en UL så du kan slappe av!

Skrevet

Liten plass dette.. Ikke noen fødeavdeling her - og rimelig langt til nærmeste.. Må reise 3 timer for å ha mulighet til UL - og fikk jo ikke komme til GU foreløpig. Visst det fortsetter i morgen - så SKAL jeg treffe en lege! OM jeg så skal bryte meg inn!

Jeg har også hørt at det er normalt å blø etter samleie - men jeg synes liksom at jeg blør litt for mye til at det kan være bare det! Det har jo gått 24 timer nå...

Noen som har opplevd det??

Skrevet

Jeg hadde en styrt blødning da jeg var 7+4 med klumper og masse blod. Hadde ikke vondt. var på ul dagen etter og der så vi ett bankende hjerte og alt:) Det var en blødning fra utsiden av livmoren og jeg blødde i ca 3 uker. Var på kontroll 1 gang i uken og spiren vokste fint ens blødningen ble mindre og mindre:)

Nå er jeg 12+4 og spiren har det fint :)

På sykehuset sa de at det var vanlig å blø 1 trimester og så lenge det ikke er sterke smerter er det sannsynligvis ikke noe å bekymre seg for. Vet ikke om dette hjalp men håper det :)

Ring legen igjen i morgen og KREV henvisning til ul. Jeg måtte krangle meg til det på legevakten for han mente at jeg hadde hatt en sa og det bare var å dra hjem å blø ferdig...Men han tok FEIL! Dette ble litt rotete men...

Lykke til i morgen håper det ordner seg.

Klem

• 2 uker senere...
Skrevet

Så fikk jeg et lite håp om at jeg likevel ikke har hatt en SA i dag. Har hatt svake blødninger i 2 dager som egentlig ikke har bekymret meg for jeg husker at jeg hadde det flere ganger i mine 2 tidligere svangerskap og der gikk alt helt fint. Men idag har jeg blødd kraftig! Gjennom bind,truse, bukse og alt! Har ingen smerter av noe slag, men trodde likevel at dette måtte være en SA. Har aldri hatt det tidligere, men det kan jo skje hvem som helst, når som helst. Kommer til å kontakte lege i morgen og så får vi se hva som skjer. Men takk for innlegget "engel24_februarbaby:)", det gjør alltid godt å høre at det fremdeles er et lite håp om liv...

Mvh

Forsiktig optimist

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...