Mina Sophie Skrevet 1. august 2007 #1 Skrevet 1. august 2007 .....? Skal de koke lenge? Eller bare taes opp i kjelen når vannet koker?
Anonym bruker Skrevet 1. august 2007 #2 Skrevet 1. august 2007 Kok opp vatn i vannkokar, hell det over og la det stå nokre minutt. Det var det eg gjorde sist iallefall. Eller legg det oppi panna når vatnet kokar og trekk det til side.
Fabelaktiv Skrevet 1. august 2007 #3 Skrevet 1. august 2007 Først ta kaldt vann i en passe stor kjele.. sett på komfyren (bare en plate) - sett kjelen på den platen du har satt på og la vannet koke opp (du må ha satt på nok varme da) Når vannet koker (eller før) legger du smokken(e) nedi og lar de koke i noen få minutter. Dette vil løsne smuss fra smokken. Ta deretter smokken ut av vannet og la den tørke og kjøle før du putter den i munnen på barnet. Munnen er det hullet det kommer mest lyd ut av og forhåpentlig stopper smokken denne lyden (sorry - kunne ikke dy meg - du spurte ikke så dumt altså)
Yarn Skrevet 1. august 2007 #4 Skrevet 1. august 2007 Åh, hater oppskrifter som sier "passe stor", passe mengde", "til deigen er passe myk". Synes ærlig talt du bør spesifisere "passe stor kjele". Men, altså, syns heller ikke det var dumt spørsmål, for det har iallfall jeg og lurt på! (Ikke at det er noe garanti for at spørsmålene ikke er dumme.. hehe)
Anonym bruker Skrevet 1. august 2007 #5 Skrevet 1. august 2007 Du er faen i meg frekk Fabel!!! Ufyselig er du! På min helsestasjon sier de at smokkene bør koke i 25 minutter, for å oppnå det sterile punktet... Lykke til, og ikke bry deg om slike som Fabel Aktiv! Hu burde vært stengt ute fra dette forumet!
Gjest Skrevet 1. august 2007 #6 Skrevet 1. august 2007 Litt sånn hissig i dag anonym...... slapp av..
Anonym bruker Skrevet 1. august 2007 #7 Skrevet 1. august 2007 hahah, fabel aktiv er i sitt rette ess ser jeg, ufyselig...
Anonym bruker Skrevet 1. august 2007 #8 Skrevet 1. august 2007 25 minutter? Så lenge? Ser for meg smeltede smokker i hele gryta, men de tåler det vel da:)
*smula* Skrevet 1. august 2007 #9 Skrevet 1. august 2007 Satt og lo litt jeg når jeg leste Fabel-Aktivs innlegg. Skjønner det er flere som er i ventemodus ja,og gjør hva som helst for å få tiden til å gå.
Gjest Skrevet 1. august 2007 #10 Skrevet 1. august 2007 25 minutter er ikke nødvendig.. kok de i fem du;)
Fabelaktiv Skrevet 1. august 2007 #11 Skrevet 1. august 2007 Bøyer meg i støvet (som jeg skal vaske vekk med vann som har kokt i 25 minutter) dersom jeg såret HI...
Yarn Skrevet 1. august 2007 #12 Skrevet 1. august 2007 Ja, høres jo rimelig ut. Ikke mange bakterier som tåler 5 minutters oppvarming, vel.
Fabelaktiv Skrevet 1. august 2007 #13 Skrevet 1. august 2007 nanne: passe stor syns jeg personlig er når smokken har litt slingringsmonn rundt seg - sånn at den kan danse med boblene *si mæ - koke vajnne når de boble?*
Fabelaktiv Skrevet 1. august 2007 #14 Skrevet 1. august 2007 og en ting til... (må jo få tiden til å gå ikke kok sånne gommer som du selv bruker for å ikke skjære tenner om natta... jeg hadde sånne - tilpasset bare mine tenner for at jeg ikke skal gnage de istykker.. etter litt så ble de litt stygge av amalgam (selv om jeg la de i munskyllevann hver dag og vasket og styrte mye) - så da kom sambo på at "vi koker jo smokkene så kan vi vel koke den?" NEI er svaret.. de tennene den passet til etterpå vil ikke jeg ha kasta inn i kjeften iallefall nok om det
Yarn Skrevet 1. august 2007 #15 Skrevet 1. august 2007 Ah, glimrende, takk skal du ha:) Kunne fort mistet nattesøvnen av det. .. og, ja, vannet koker når det bobler, men husk: koker du smokkene på Mount Everest koker det ved lavere temperatur, så da bør du koke det lenger vil jeg tro for å oppnå samme effekt. .. bare sånn i tilfelle det inngikk i planene..
Fabelaktiv Skrevet 1. august 2007 #16 Skrevet 1. august 2007 sitter her nå - litt tynn luft så jeg sliter litt med å samle tankene artig at de har tråløst her - men jeg hadde jo også blitt ganske ergelig om jeg hadde bært med meg lap topen og ikke fått bruk for den - kjipt med all den internettkabelen jeg har rulla ut da.. hrmf
Fabelaktiv Skrevet 1. august 2007 #17 Skrevet 1. august 2007 Jeg trur anonym tuller noen annen forklaring finner ikke jeg iallefall..
Yarn Skrevet 1. august 2007 #18 Skrevet 1. august 2007 Ja, klart de må ha trådløst der. Fikk jo til og med sende mail da jeg var på Galdhøpiggen sist. Det burde du sjekket på forhånd, så du slapp de kablene:) Men, men. Kan være greie å ha til nedstigningen.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2007 #19 Skrevet 1. august 2007 Det er et par her inne som er UTROLIG barnslige!!!!! Svar ordentlig på spm i stedet vel!!! Folk blir jo betenkte ved å legge inn innlegg når dere ( Fabel og Nanne) skal kødde med alt!! Ta folk litt mer seriøst vel!!! Jeg er faktisk en av de som stadig "snakker" med dere her på dette forumet, men nå gidder jeg ikke signere med nicket mitt, for da får man jo bare høre det senere!!! Skjerp dere! Det var sikkert siste gang Mina Sophie spurte om noe her i hvertfall....
Yarn Skrevet 1. august 2007 #20 Skrevet 1. august 2007 Skjønner at du syns jeg er barnslig, jeg ER det. Men jeg håper ikke Mina Sophie tar dette personlig. Som jeg skrev i mitt første innlegg, så var dette et spørsmål jeg også lurte på, dog uten at jeg egentlig visste det.. enda. Litt humor er vel lov selv om det er viktige ting som skjer med oss?? Det tok visst bare litt av. Jeg kjeder meg i regnet, bare.. Ikke meningen at noen skulle bli fornærma:)
Mina Sophie Skrevet 1. august 2007 Forfatter #21 Skrevet 1. august 2007 He,he.......ser ut som om denne tråden har tatt litt av:) Men jeg fikk svar på det jeg skulle jeg:) Takk,takk... Ble ikke skremt nei...
Yarn Skrevet 1. august 2007 #22 Skrevet 1. august 2007 Godt:) Har også fått svar på det jeg ikke visste jeg lurte på, greit når andre kan stille spørsmål for meg Fortsatt god dag:)
Fabelaktiv Skrevet 1. august 2007 #23 Skrevet 1. august 2007 Å jeg som faktisk trudde anonym tulla.. jaja bra du tok den da HI Kabel_Aktiv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå