MissBenz Skrevet 1. august 2007 #1 Skrevet 1. august 2007 Lurer på en liten ting... Jeg har termin 2. november, men skal søke om fødselsstipend fra lånekassen. Når jeg søker nå når skolen begynner og den blir behandlet. Får jeg da utbetalt penger fra september/oktober (sånn som når jeg faktisk gikk skole) eller kommer pengene først når barnet er født? Noen med erfaring?
Mammapudding Skrevet 1. august 2007 #2 Skrevet 1. august 2007 Du får vel lån og stipend fram til ungen er født, og så får du fødselsstipendet..tror jeg..
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 4. august 2007 #3 Skrevet 4. august 2007 Du får vanlig lån i august, september og oktober og sikkert også i november og evt. desember siden det tar litt tid å behandle søknaden om fødselsstipend (da får du etterbetalt det som skal komme ekstra og omgjort det fra 3 uker før fødselen til stipend). Nå vet jeg ikke åssen det blir med permisjon hos deg, men husk dette: Permisjon fra utdanningen Tar du permisjon fra utdanningen, kan du fortsatt få fødselsstipend. Men husk: Skal du ta permisjon tidligere enn tre uker før fødselen, må dette være på grunn av sykdom eller av faglige årsaker, hvis ikke kan du miste retten til fødselsstipend. Tar du permisjon i mer enn tre uker før fødselen, kan du miste retten til støtte i tiden fram til tre uker før fødselen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå