Gå til innhold

Hvordan merker man en EXU? (graviditet utenfor livmor/i eggleder) (samme som skravle)


Måånestråle

Anbefalte innlegg

Jeg våknet kl 06 i dag av at jeg har stikninger i høyre siden, i navlehøyde, ca 5-6 cm til siden for navlen. Jeg er nettopp blitt gravid, er kun 4+5 på vei. Var gravid tidligere i år, men mistet da i MA etter 9 uker, og har ikke kjent slike stikninger som dette før. Nå er jeg litt redd for at det kan være at ting har festet seg på feil sted...

 

Er det noen som har opplevd en EXU som kan fortelle litt om hvordan det utartet seg?

 

Stikningene mine pulserer på en måte, det er 2-6 stikk per minutt og de varer i 2-4 sekunder. Det kjennes best når jeg står eller ligger, kjennes ikke like godt når jeg sitter. Det er ikke akkurat dritvondt, men såpass vondt at jeg våknet av det. Det kjennes på en måte som om jeg har eggløsning...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg husker ikke om det var stikkende smerter jeg hadde, men jeg hadde DRITVONDT! Klarte nesten ikke å komme meg til legen engang. Var i uke 6 når det ble oppdaget. Blødde ikke før dagen etter. Men jeg råder deg til å oppsøke lege om ikke smertene gir seg. Om de oppdager en xu tidlig er det større sjanse for at de kan fjerne kun fosteret å ikke hele egglederen.

Håper det bare er livmoren din som strekker seg :) Lykke til!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vondt i magen, mest på den ene siden over lysken. Smertene kom og gikk i perioder. Blødde minimalt.

 

Jeg ville bestilt meg en ultralyd hvis jeg var deg, så får du vite om det er noe galt du kjenner. Det kan jo være ligamentsmerter du har også som er helt normalt når livmoren vokser:)

 

Jeg krysser fingrene for at det ikke er noe galt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tilbakemeldinger, jenter! Dere er så gode å ha!!!

 

Jeg vet at det sannsynligvis er sinnsykt vondt hvis det går så langt at egglederen går til hel***, slik at det ikke er til å ta feil av da. Så for å evt redde egglederen min, så tenkte jeg at jeg skulle være litt obs og høre om dette er et typisk tegn på EXU. Smertene har avtatt litt nå, så jeg avventer utover dagen. Hvis de fortsetter så tar jeg kontakt med lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...