Gå til innhold

Redd for svangerskapsforgiftning

Anbefalte innlegg

Heisan...er nå uke 29+6 og var for ei uke siden hos legen til kontroll. Siden der er jeg ganske bekymra. Hadde protein i urin +3 men helt normal blodtrukk på 125/75. Syns der var mye protein og det kan jo være en tegn på noe sånn men syns de er rart at jeg ikke skal komme tilbake før 16.8 og da skal jeg til jordmor. Men jeg tenker kun hver dag at det kan være noe galt med ungen. Noen som har erfaring med de eller kan gi meg noen råd? Er der lurt og snakke med legen for å få en ny time?

Håper på svar

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9967331-redd-for-svangerskapsforgiftning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

svangeskapsforgitning slår ut på andre ting enn protein.. Det er liksom en kobinasjon mellom flere ting. Jeg hadde svangerskapsfogiftning med første mann. Fikk det helt på slutten, og da hadde jeg mye proteiner, masse vann i kroppen og høyt blodtrykk. Hadde i tillegg vært kvalm og hatt hodepine. i panna liksom.

mange som har proteiner i urina uten å ha svangerskapsforgiftning, men er du bekymra så dra en ekstra gang til legen da vel.

men litt rart de ikke reagerte på proteinen likevel da kanskje..jeg fikk prøve sendt inn til dyrkning ved +2 i urin sist jeg var gravid..var ingenting som feilte,og bare en såkalt forurensa urinprøve,men de sjekka det nå hvertfall

syns jo også det var rart at ho ikke reagerte...men ho sa siden blodtrykket var så fint at jeg ikke må tenke på det. Men sliter jo også med vann i beinen og finger og tåser. Kommer til å ringe imorgen til jm og høre om jeg ikke kan komme på en ny skjekk...man bekymra seg jo hele tiden nå.

Men takk at dere svarte ;)

Jeg fikk også høre at protein i urinen er det "første faresignalet". Men for å slippe å bekymre seg, ville jeg gått til legen en gang til. For som tidligere nevnt her, så kan det bare være en forurenset urinprøve. Og da er det jo null grunn til bekymring, hodebry og tankespinn rundt dette med svangerskapsforgiftning. Da kan du heller bruke tid og krefter på andre bekymringer. ;o)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...