Gå til innhold

Noen som vet?ang utdanning og føsels stipend

1 gull 07,1 gull 2010.

Anbefalte innlegg

hei hei..Har du peiling på dette..Jeg har vært under utdanning nå i ett år..men første halvåret søkte jeg ikke om lån..men har gjort det nå for dette halvåret..Og fått det innvilget..Venter barn i desember.Når jeg søkte om lån krysset jeg kun ut for høst semesteret siden jeg visste at jeg fikk barn og ikke skulle gå over jul..Men jeg får vell omgjort til fødsels stipend selv om vell?Til etter jul??

Tenkte da å søke til nytt opptak å så søke om permisjon fra studie..

Håper noen kan gi meg svar..Har skrevet mail til lånekassen men der får du bare svar som allerde står på lånekassen sine sider!!

Mvh meg

Fortsetter under...

For at du skal få fødselsstipend må du ha studieplass, altså ha betalt semesteravgiften, selv om du ikke skal studere. Du må ha en plass som du tar permisjon fra, med andre ord. Du søker også om stipend og lån som vanlig for vårsemesteret, dette blir omgjort til stipend i etterkant.

Du har vel ikke noe umiddelbart problem nå, men må huske å søke om stipend for vårsemesteret igjen i november/desember. Ellers tror jeg ikke du får fødselsstipend!

ja er det jeg må gjøre.snakket m lånekassen forrige uke..jeg må søke om lån igjen for vår semesteret å det blir omgjort til stipend..itillegg til november og desember nå ,det vil også bli..siden du skal få fødsels stipend fra 3 uker før fødsel.å har termin 2 desember..å går i permisjon 9 november ca..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...