Gå til innhold

Martin Johannes og Mathias ......?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en gutt fra før som heter Martin Johannes, og nå venter vi gutt nummer to som vi har tenkt skal hete Mathias. Men hva skal han hete til mellomnavn? De norrøne navnene må vi styre litt unna, men ellers....

Gode ideer tas i mot med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mathias Emil?

Skrevet

Han får nok mørkt hår når han blir stor - og har tenkt at Emil passer til en lyslugg - men ellers et koselig navn!

Skrevet

Litt vrient å få til en god kombinasjon, med jeg prøver:

Mathias Kristoffer

Mathias Leander

Mathias Emanuel

Skrevet

Mathias Emanuel var ikke så verst...

Noen flere?

Skrevet

Mathias Alexander

Mathias Christoffer

Mathias Chrisander

Mathias Nikolai

Skrevet

Nikolai, Alexander er allerede brukt i familien...

Skrevet

Mathias Olavus.....Sikkert litt for spesielt for din smak, men jeg synes det er litt tøft da:):)

Skrevet

Bare du ikke tar André så er jeg happy.

Syns egentlig Mathias Severin er fint, men ble litt trøblete med to s'er etter hverandre.

Skrevet

Synes ikke Mathias Olavus er for spesielt, men mannen min er fra et annet nordisk land så vi må gå for noe internasjonalt som passer i begge land.

Ja, enig i at de s'ene kolliderer litt i Mathias Severin.

Jeg har foreslått Mathias Olai for mannen min, men ble nedstemt...

Synes ikke dette er lett.

Det er for mange Kristoffer og Kristian'er rundt oss i nabolaget så det er heller ikke aktuelt...

Kjenner en besserwisser som heter Severin og han kaller vi selvfølgelig Severin Suveren... Men det begynner å bli en stund siden noen visste hvem han var da...

Noen flere?

Skrevet

Forresten er jeg helt enig i at André er helt grusomt. Hadde en gutt i klassen på barneskolen som spiste bakparten av maueren - han het André...

Skrevet

Gir meg ikke helt lett....hi,hi....

Mathias Benedic/k

Mathias Liam

Mathias Isak

Mathias Elias...hi,hi...

Skrevet

Bendik er sønnen til kusina mi.

Liam i Oisis eller?

Mannen min like ikke Isak - for gammel testamente -isk

Mathias Elias ha ha...

Mathias Tobias - like morsomt!

Morsom du!

Like morsom som mannen min var da han foreslo Petter Anton!

Men, for all del - ikke gi deg mamma73 og dere andre!

Skrevet

Du er jo ikke helt lett heller da....hi.hi....

Siste forsøk;

Mathias Levin

Skrevet

Takk, for at du forsøker, men en kamerat i barnehagen til eldste mann er en Levi som nok blir litt for jødisk for oss.

Nei, det er ikke lett - det er GRUSOMT vanskelig. Du aner ikke hvor lang tid det tok oss å komme frem til Mathias - et av de mest brukte navnene sammen med Martin, noe som jo er litt dumt, men som var det eneste vi kunne enes om. Eldstemann på 4 insisterer på at lillebror skal hete Bike ! Han får selvfølgelig ikke viljen sin! Ha ha..

Skrevet

Jeg synes Mathias Nikolai var fint da :-)

Noen flere:

Mathias August

Mathias Levin (uttales med lang i)

Mathias Emil (også lang i)

Mathias Lorang

Mathias Sigmundur...

Vanskelig dette!

Skrevet

Ja, det er vanskelig fordi svigerfar heter Nikolai. Jeg har foreslått det, men mannen min vil ikke han skal hete det samme som faren hans. Sigmundur er for norrønt. Vi har flere venner som har kalt ungen sin for August - et navn jeg synes er nydelig om man blir født den måneden. Jeg har ikke termin før 1. oktober...

Hmmm... Mathias Emanuel, Mathias Lorang ... Jeg må smake litt på de navnene... Har en engelsk venninne som heter Emanuel til etternavn. Hun hadde sikkert blitt smigret...

Skrevet

Mulig jeg gjentar noen av de over, men prøver meg på:

Mathias Albin

Mathias Astor

Mathias Elliot

Mathias Bertin

Mathias Olaves

Skrevet

Det var kanskje litt spesielle navn. Ulempen med å ha levd en stund er at en kjenner og kjenner til så mange som påvirker en i navnevalg.

Har noen flere forslag? Vi like de gamle navnene som ikke er norrøne men tradisjonelle.

Men,...

Lukas = en hest

Isak = er fra Hamsuns "Markens grøde"

Vi er ikke begeistret for de veldig gammel testamentiske heller...

Dette er jammen ikke lett!

HJELP!

Skrevet

Litt vankselig navn å ha mellomnavn til, hva med å ha Mathias som mellomnavn men allikevel bare kalle han Mathias til hvertdags? Eks:

Ole Mathias

Johan Mathias

Alf Mathias

Ola Mathias

Even Mathias

Emil Mathias

Isak Mathias

Hans Mathias

Synes det klinger bedre med Mathias som navn nr to.

Eller hva med bare Mathias alene?

Lykke til!

Skrevet

Ja, jeg kan være enig i at det er et vanskelig navn å ha mellomnavn til, så kanskje vi ender opp med kun Mathias.

Det har vært flere gode forslag her, men det er så vanskelig å få med mannen min på dem. Vi symnes Martin og Mathias er koselig sammen da og vil gjerne bruke Mathias til vanlig. Kanskje det er mulig å bruke mellomnavnet til vanlig selv med et kort fornavn... Må tenke videre på det.

Leste i en annen tråd her at det var ei som anbefalte å ikke bruke mellomnavnet som det daglige, men jeg har en fetter som har gjort det i alle år, så jeg vet jo at det er mulig.

Kanskje han vil synes det er dumt å "bare" ha ett fornavn senere når broren hans har det, eller kanskje ikke.

Uff- fortsatt vanskelig.

Takk, for alle gode forslag!

Skrevet

Hehe sikkert bare en fase hvis han også ville hatt to fornavn slik som broren. Uansett, han kommer til å få større bekymringer enn det i livet, så ville ikke latt det være et argument. Syns man skal gi alle barna sine det fineste navnet man vet, enten det er enkle eller doble navn.

Er jo ikke så mange år vi går hjemme i skjørtene til mor!

Syns Mathias er mer enn flott nok alene :)

Skrevet

Mathias Cornelius

Mathias Sebastian

Mathias Leander

Mathias Nathaniel

Mathias Nikolai

Mathias Matheus (hehe)

lettere med et navn foran Mathias.. :)

Skrevet

Mathias Emil (med eller uten trykk på i'en)

Mathias Emilian

Mathias Jakob

Mathias Leander

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...