Tpop Skrevet 31. juli 2007 #1 Del Skrevet 31. juli 2007 Bare lurer? Er fullgåtte 34+2 uker nå, også lurer jeg på om det egentlig er nødvendig å ringe om det er noe man tror kan være modning på gang?.Hvis de ikke stopper fødselen allikevel kan det vel ikke være nødvendig ¨ringe og få sjekket dette, hvis det ikke blir rier da. Mange kan jo ha modning i flere uker før fødsel og ha litt åpning og så lenge ikke kynnerene er regelmessige så bare lurer jeg.....Hadde to dager med ganske vonde kvelder, vondt når jeg reiste meg og gikk, roet seg nesten hver gang jeg satte meg. Hadde bestemt meg for å ringe føden hvis det var det samme den tredje dagen, men det var mye bedre da. De to siste dagene har det vært ganske greit, milde kynnere(føles litt annerledes enn kynnere egentlig, det blir bare stramning over enten hele magen eller bare den nesderste delen) kommer og går hvis jeg er i aktivitet. Litt vanskelig å forklare hvordan magen føles....Ryggen verker ikke så mye, men ikke på langt nær sånn det var for tre dager siden. Og har ikke sånne menssmerter som jeg hadde de to dagene. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9964227-hvor-g%C3%A5r-grensen-p%C3%A5-n%C3%A5r-de-pr%C3%B8ver-%C3%A5-stoppe-f%C3%B8dselen-og-n%C3%A5r-de-lar-det-skje-hvis-det-er-i-gang/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #2 Del Skrevet 31. juli 2007 jeg er ikke HELT sikker, men jeg TROR det er på 33 uker.. mener faktisk at inne på dine sider (uke for uke) så står det at det ikke gjør så mye at barnet blir født nå... men det har vel veldig godt av å være inni magen noen uker til ja! det er vel 37 uker som ikke er prematur fødsel(?), så jeg håper iallefall at min holder seg inni der til da=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9964227-hvor-g%C3%A5r-grensen-p%C3%A5-n%C3%A5r-de-pr%C3%B8ver-%C3%A5-stoppe-f%C3%B8dselen-og-n%C3%A5r-de-lar-det-skje-hvis-det-er-i-gang/#findComment-9964489 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kokkelimonke Skrevet 4. august 2007 #3 Del Skrevet 4. august 2007 Jeg har forstått det slik at grensa går på 34 fulgåtte uker, da er lungene modne og det eneste som gjenstår de siste ukene er "oppfetning". Dem trenger heller ikke å gi lungemodningsprøyte om fødselen er i gang etter fulgåtte 34 uker. Føder du før uke 37 så blir det registrert som prematyr fødsel. Men skulle du føde i uke 34 eller senere, så sier dem at alt mest sannsynelig skal gå kjempe fint, det eneste som kan bli ett lite problem er ammingen, for sugeprefleksen til ungen er ikke skikkelig utviklet, også må nok babyen ligge i kuvøse, kanskje med litt hjelp til å puste sånn helt i starten. Jeg har siden uke 20 ca fryktet prematur fødsel pga åpning i livmorhalsen, men han ligger trygt og godt inni magen min enda, og jeg er 32 uker på vei, så skulle han komme i nærmeste fremtid, er jeg ikke så bekymret :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9964227-hvor-g%C3%A5r-grensen-p%C3%A5-n%C3%A5r-de-pr%C3%B8ver-%C3%A5-stoppe-f%C3%B8dselen-og-n%C3%A5r-de-lar-det-skje-hvis-det-er-i-gang/#findComment-9997020 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå