Gå til innhold

Gravid!!!

midori

Anbefalte innlegg

Hei igjen!

Så da er jeg igang igjen, denne gangen må det gå bra!

Fikk helt sjokk jeg gitt.. Har hatt to MA det siste året, en i november og en i mars. Siden den siste aborten har det bare vært tull med syklusen, har ikke greid å påvise en eneste eggløsning. Men siden jeg ikke har hatt mensen på 5 uker nå så tok jeg akkurat en test for sikkerhets skyld, for å utelukke det liksom...

Kjenner allerede at jeg er veldig urolig, de to MA ene har satt tydelige spor, tør liksom ikke å glede meg over positiv test.

Noen som har noen gode tips til hva jeg bør gjøre nå?

Vet allerede at jeg kommer til å gå for ultralyd annenhver uke fram til uke 12, gynekologen anbefalte det ved neste graviditet. Lurer også på om jeg skal ta acetylsalisylsyre selv om legen mente det ikke er nødvendig.

Noen som vet hvor store doser som er anbefalt? ;)))))))

Fortsetter under...

Hei!

Gratulerer så mye!!:-) Så deilig da, at dette skjer midt oppi en tullete syklus!:-) Blås litt babystøv over til oss andre da!

Jeg har som deg også hatt to MA, en i fjor høst og en nå i vår. Vi fikk tilbud om utredning alt nå og er i gang med det. Men følelsen min sier at alt er ok, og dette viser også resultatet av de første blodprøvene. Har allerede begynt med Albyl-E 75 mg. Legen ville jeg skulle starte alt nå hvis jeg ville forsøke dette ved neste graviditet- det valgte vi selv. Grunnen til at man må velge selv er at det finnes ulike meninger og ulik forskning/dokumentasjon på om så liten dose har noe for seg sa legen til meg. Altså har ulike leger ulik oppfatning. Siden denne lave dosen ikke skal være noe som helst risiko for fosteret, så har vi valgt at jeg skal ta dette.

Var i kontakt med legen igjen i dag fordi jeg ønsker å ha en resept på Crinone (progesteron-vagitorier) liggende til jeg neste gang jeg forhåpentligvis blir gravid. Så dette skal jeg få. Dette er også eget ønske, og det finnes ikke god nok dokumentasjon på at det faktisk har noe for seg sa legen. Men tross at det er dyrt ønsker jeg å ta dette, for om det skulle gå galt enda en gang så har jeg iallefall prøvd det som var mulig å prøve for å redde spiren.

Men to MA kan være ren tilfeldighet også... Jeg hadde jo et ukomplisert svangerskap for et par år siden som resulterte i et nydelig lite eksemplar så:-)

Det går sikkert bra med deg denne gangen!:-) Lykke lykke til med spiren! Måtte den vokse og ha det godt i 9 måneder!:-)

Klem

Annonse

Takk så mye alle sammen ;)

Er fryktelig kvalm om dagen, har lyst på skikkelig norsk mat, grovbrød, leverpostei, geitost. Også savner jeg regn og frisk luft, her har det vært 35 grader i to mnd. nå....

UL i går var jo lovende, men tror ikke jeg greier å slappe av før jeg når uke 14, uka den første MA en min blei oppdaga. Skulle ønske jeg greide å la være å tenke så mye, men frykten for at noe skal gå galt er tilstede hele tiden.

Sikkert mange her inne som vet hvordan det er...

Ny UL om to uker, håper på gode nyheter da ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...