Gå til innhold

Slutt...

Linn & Koffe

Anbefalte innlegg

Ja.. Det var det slutt mellom meg og forloveden.. Etter 9 deilige mnd. Tenk hadde jeg ikke tatt abort.. Da hadde jeg sitti her nå, 7 mnd på vei og som alenemor.. Men igjen så hadde jeg jo ikke noe valg ang aborten. Han jeg var sammen med ga meg clamydia. Noen fortalte meg at jeg ikke kunne ha barnet da. Går stadig å tenker når jeg ser folk med små barn. Tenker at det kunne vært meg om bare noen få mnd. Og det at han nå har gått ifra meg gjør ting værre for meg.. Jaja... Sånt skjer.. Må vel bare lære meg til å ikke tenke så mye på fortiden.. Heller se framover.

Fortsetter under...

Først av alt så vil jeg si at det var leit at det ble slutt med kjæresten din.

Men så må jeg si at ting har en tendens til å ordne seg til det beste. Kjære deg, du er 17 år (?) og du har vært forlovet med en fyr etter noen få måneder sammen? Du skal være takknemlig for at du ikke sitter der alene, gravid, som 17-åring. Det er ikke en skjebne jeg unner noen.

Kom deg videre, gå ferdig skolen, få deg en utdannelse, en jobb.. I mellomtiden kommer du nok til å møte èn eller flere guter som du kan være sammen med. Når dere blir voksne kan dere kanskje begynne å tenke på barn også.

Hvorfor har du sluttet på skolen? Ingen ungdommer driter vel i skolegang/utdannelse? Dette er viktig for deg og eventuelle barn i fremtiden.

Min mor ble gravid med meg da hun var 17 år. Ingen god kombinasjon. Barn skal ikke bli foreldre, barn skal få være barn ennå. Tror ikke du aner hvilket stort ansvar det er å være forelder. Det er massivt.

Når man er tenåring, i puberteten, virker hormonene mye sterkere enn ellers Dette vil roe seg når man blir voksen. Forelskelse og kjærlighetssorg kjennes sterkere ut i den alderen du er i nå. Og de herlige 9månedene med forloveden var kanskje ikke så herlige likevel ettersom du allerede har fått en ny type. Igjen, du skal være glad du ikke er gravid i tillegg. Høres ut som du har et stykke igjen før du har funnet en å etablere deg sammen med. Men for all del, lykke til!

Du er faktisk ikke ferdig med puberteten enda og så hadde du tenkt å sette et barn til verden? Tenk deg godt om! Redd for at det går noen måneder så er du gravid igjen med denne nye typen. Unger kan du få til du er 40 år. Når du først har fått dem er det for seint. Så når alle dine venninner lever livets glade dager, tar utdanning, jobber, fester reiser, så sitter du med en i puppen... Du kan tro og tenke hva du vil men det ønsker du egentlig ikke. Jeg hadde aldri fått barn som 18åring hvis jeg hadde vært litt mer moden i hue den gangen. Det er jo helt idiotisk å tro at et barn kan gjøre livet ditt rikere i sen puberteten. Det blir bare mer ansvar og det tar lenger tid før du får tid til deg selv og modnes som en voksen.

Håper du er fornuftig og skaffer deg en utdanning, god jobb osv. .før du setter barn til verden.

Jeg vil bare si meg enig med Anonym over her, lev litt for deg selv nå mens du er ung. Ansvar for flere enn deg selv kommer tidsnok, og da er det heller ingen angrefrist.

Jeg skjønner at du vil ha barn, det er helt lovlig å ønske dette. Det jeg anbefaler er at du er i et stabilt forhold og ser at dette er verdt å bygge videre på, FØR du blir gravid igjen. Ikke mye gøy å sitte alene med et barn. Livet blir helt annerledes enn dine venninners.

Annonse

Nå må jeg si at dere er litt frekke...

Jenta er jo lei seg og dere hakker på henne...

Selvom hun var 17 år så kunne hun godt ha klart å ta vare på ungen...Jeg var 17 da jeg ble gravid og rakk akkurat å bli 18 da jeg fikk Elias...

Jeg hadde dog vært sammen med sambo i 4 år, men uansett..

Det finnesmye hjelp å få når man er alene og man skal ikke sitte å si at''vil du virkeli sette ett barn til verden''

Det er uhørt av dere!

Skjerp dere!

Hun luftet følelsene sine og regnet kanskje med sympati, og dere som sier hun er umoden fordi hun ikke trodde hun kunne ha barnet med klamydia, det har ingen ting med modenhet å gjøre, det har med viten å gjøre.

Hvis dere ikke har noe snilt å si til ett slikt innlegg så gi f*** i å si noe som helst...

hilsen ei som ikke trenger å være anonym

Denne triste historien er ikke noe glansbilde som andre tenåringer burde bruke som forbilde.

Det er ille nok å være 17 år når man er gravid, men når man ikke er i et seriøst forhold og trolig ikke har evne til å forsørge, så er det faktisk bra at det gikk som det gikk.

Tenåringsgraviditeter er en uting og bør bekjempes!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...