Gå til innhold

Igangsetting...?

Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei, jeg ble satt i gang første gang jeg fødte. Jeg opplevde en veldig grei fødsel, men det var bare en. Noen kan bruke mange timer på det, men jeg brukte bare 6 timer fra jeg fikk drypp. Er du moden, og hvilken uke er du i?

Jeg har også to jenter i magen, ønsker å bli satt i gang til fødsel, fordi jeg hadde så god erfaring med det.

ønsker deg masse lykke til.

Hei. Ble satt igang i uke 38. Jeg var ikke moden så jeg fikk modningsgele. Fikk litt rier men de gav seg utover kvelden, fikk da en ny dose dagen etter men det ble heller ikke noe særlig ut av. Så på kvelden fikk jeg en til men det hjalp heller ikke. På morningen etter hadde jeg 1cm åpning så da kunne de ta vannet. Fikk heller ikke noe rier av det så ble satt på drypp.Da kom riene som bare det, sterkere og sterkere.Fikk tidlig epudural for å få slappet av litt men, den sluttet å virke etter 1 time. Hadde veldig kraftige rier (ikke godt) og ingen pauser imellom. Etter 10 timer med rier hadde jeg fortsatt ikke mer enn 2 cm åpning. Var fryktelig sliten. Da sa legen at det ikke var noe vits å drøye mer, han ville ta ks. Og det var jeg veldig glad for da, var en fin opplevelse.Ble litt langt men, det er sånn det gikk med meg. Håper ikke jeg skremte deg. Er du moden blir fødselen som regel mye lettere.

Lykke til

Annonse

Hei Cesilie!

Min fødsel ble satt igang fire uker før termin. Var og stripset/tøyet livmoråpningen tre ganger før fødselen, sånn at det ikke skulle bli så vondt under fødselen. Jeg gruet meg også veldig. Jeg ble undersøkt kl 1030, og da fant de ut at de skulle ta vannet ettersom det var litt åpning. Etter et par timer satte de i gang drypp på meg, og etter det fikk det unna i rekordfart! Kl 1500 hadde jeg 3 cm åpning, og 2 1/2 time senere kom Andrea til verden. 2o min senere var Benjamin ute.Jeg hadde veldig lite vondt, og opplevde fødselen som veldig fin.

Ønsker deg masse lykke til!

Hilsen Torunn

hei dere!

Er i uke 36+1 nå, og blir satt igang om en uke - hvis ikke noe skjer før det... først modningsgel noen dager, og deretter drypp tenker jeg.

Men tenkte på en ting - når de begynner med modningsgel, man bli vel ikke lagt inn på sykehuset da??? (siden det er tvillinger...)

Ellers har jeg hørt at dt kan være greit å være litt i aktivitet - noe som jeg selv opplever ikke er så lett om dagen da...

uansett - lykke til!

Hei, jeg lurte bare på hvorfor dere blir satt i gang, jeg venter selv tvillinger og er 35+4 og har ikke hørt noe om at jeg blir satt igang før det begynner av seg selv. Hadde ikke gjort meg noe om jeg slapp med noen uker selv, begynner å bli tungt og er i det hele tatt lite bevegelig for tiden.....

hei!

Jeg blir satt igang siden de ikke vet om det er to eller eneggede, og da får vi oppfølging som om det er eneggede - og da blir man vist satt igang... Har ikke helt forstått hvorfor - men de snakket noe om morkakefunksjonen de siste ukene... Hadde de vært garantert toeggede, så mener jeg de sa at da hadde jeg ikke blitt satt igang. Det beste er vistnok å ikke bli satt igang virket det som på legen vi snakket med. (Ullevål er dette)

Men de fleste føder jo før termin uansett.... så mulig det skjer av seg selv før eventuell igangsetting - noe som jo er det beste!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...