TussiLussi Skrevet 31. juli 2007 #1 Skrevet 31. juli 2007 Ble lovet oppfølging og tidlig UL pga MA, men er ikke UL i uke 6 - 7 veeelig tidlig???? Vil jo gjerne se noe når man først tar en UL ? Hva anbefaler legene? Kunne tenke meg å vente litt til, kanskje til uke 9 hvor det gikk galt sist.... er det mange med SA/MA som valgte å IKKE ta tidlig UL selv om de fikk tilbudet ? Også vet jeg fra tidligere svangerskap at legen min bruker fosterets alder ved utregning, dvs at han ligger to uker bak utregingen til BIM, vil han da bruker denne utregningen også ved henvisning til Ul, kanskje ?? Litt usikker.....
valentinebarn & kvinnedagsbarn Skrevet 31. juli 2007 #2 Skrevet 31. juli 2007 jeg var på UL i går, er 9+2 da så man fosterets hjerte slå, og at hender og bein begynte å vokse ut. Ei venninne av meg var på UL mellom 4 - 6 uke en gang, og man ser det er noe der da også, man ser kanskje ikke at det skal bli et barn, men man ser det er noe der. Men for å se noe så tidlig, må man ta UL vaginalt, det måtte jeg, og da syns det bedre. Det kan jo være positivt å komme i veien tidlig også, i fjor mistet jeg når jeg var 11+6, men følte meg egentlig aldri gravid, ikke iforhold til forrige svangerskap, og da hadde nok fosteret mitt vært dødt i mange uker før kroppen støtet det bort. Så jo før man finner ut om alt er bra eller ikke, jo bedre må det jo være for deg. Håper det går bra med deg denne gangen da.
Måånestråle Skrevet 31. juli 2007 #3 Skrevet 31. juli 2007 Jeg fikk også lovnad om tidlige UL ved neste svangerskap når det ble konstantert MA i mitt første svangerskap i mars. Jeg var 9+1 når det ble oppdaget, og fosteret hadde vært dødt i 2-3 dager. Legen som undersøkte meg da sa at jeg kunne få UL i uke 6-8 og i uke 12 (se etter nakkefold) i tillegg til den ordinære UL i uke 18 neste gang. Nå som jeg er gravid igjen, så tenker jeg at jeg vil vente til ca uke 9-10 med UL, som forrige gang. Jeg har ikke så lyst til å se et hjerte slå i uke 6-8 hvis det likevel skal slutte å slå igjen i uke 9, liksom. Så da tenker vi kanskje ganske likt?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå