Gå til innhold

Er det dumt å gi pumpe/flaskemelk om kvelden?

Anbefalte innlegg

Snuppa på 4 uker henger i puppen konstant hele kvelden. Ganske slitsomt, for jeg har flere barn som jeg er hjemme med på dagtid nå og kvelden er liksom eneste mulighet til å få koblet litt av. Jeg har nok melk, og spesielt på formiddagen er det null problem å pumpe opp litt ekstra så jeg har til kvelden. Det har vist seg å fungere kjempebra når hun får et flaskemåltid i 8-tiden og så et nytt i 11-tiden på kvelden. Da er hun mye mer harmonisk, og jeg får tid til å kose med henne og koble av litt selv. Sørger for å pumpe ut litt når jeg gir henne flasken, slik at ikke produksjonen min skal ta skade, men det er ikke lett å pumpe ut nok på kvelden.

Har lyst til å fortsette med denne rutinen, men er det på noen måte skadelig mtp sugeteknikk, melkeproduksjon o.s.v.? Og hva er årsaken til at hun holder på sånn på kvelden? Er det min produksjon som er mye lavere da, eller er hun bare "lat" på kvelden og spiser mer ueffektivt?

Fortsetter under...

Jeg gir også mi snuppe flaske på kvelden, ikke så mye da, men litt... Hun får mme da, for det ser jammen meg ut som hun sover bedre på natta da:)

Funker kjempebra her, amminga går helt fint resten av døgnet uansett... Jeg føler at jeg har mindre melk på kveldene, også er hun lat/utålmodig å suge, så hun blir urolig og irritert. Dermed blir jeg stressa, også har vi det gående...

Fortsett m flaska du, når d funker for dere, det gjør jeg :)

Jeg gir pumpemelk/mme til Synne på kvelden sånn i 23-24 tiden, men jeg passer også på at hun tømmer begge puppene samtidig. Hun er straks 2 mnd. Det er naturlig å produsere mindre melk om kvelden, derfor blir babyen mer urolig. (Dette fant jeg ut da jeg i fortvilelse søkte på internett. Etter å ha gitt henne flaska på 60-80 ml, er hun kjempefornøyd å sover som en stein!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...