Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #1 Skrevet 31. juli 2007 Ikke oppkalling etter motehuset, bare for jeg syntes dette er nydelige navn:) Men hva syntes dere da? Har hengt meg litt opp i disse navnene. Kan jeg kalle henne Chanelle uten at noen tror jeg er harry og kaller henne opp etter designeren? Nadin syntes jeg er like nydelig.... står litt fast...
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #3 Skrevet 31. juli 2007 Assosiasjonene til designeren vil selvsagt melde seg, men jeg tror ikke det er fare for at noen skal komme til å tro at du har kalt opp barnet etter designeren/mortehuset. Det er tross alt et ganske vanlig navn i fransktalende land. Samme med Nadine. Bare et spørsmål: Hvordan klinger Chanelle eller Nadine sammen med etternavnet? Chanelle Olsen er ikke det helt store, om du skjønner....
Milletrille Skrevet 31. juli 2007 #4 Skrevet 31. juli 2007 Svarte deg ang Chanelle i stad. Hvis du liker det best, ville jeg valgt det. Nadine er også et kjempefint navn da!
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #5 Skrevet 31. juli 2007 Ouff. Nadine er det beste av dem. Nei, du kan ikke kalle en unge Chanelle i Norge uten at noen synes det er harry. Ikke uten at ungen har franske aner.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #7 Skrevet 31. juli 2007 Jeg forstår ikke hvordan dere kan si at et navn er harry, fordet om det ikke er brukt så mye i norge. Chanelle er et vanlig navn i frankrike, i samme gate som Chalotte og Jeanette, er de harry også da? Folk er så negativ med en gang det er noe nytt som dem ikke har hørt om før. Jeg syntes begge navnene er nydelige feminine navn, du kan bruke begge, men min favoritt er Nadine:)
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #8 Skrevet 31. juli 2007 Ta det med en klype salt, jeg har til og med fått høre at ett navn som jeg har skrevet her inne er patetisk.. Ett nydelig navn med tradisjoner i min familie.. Greit at ikke alle liker det, men at noen kan si det er patetisk er uforståelig. Jeg for min del likte bedre Chanelle enn Nadine, og det er helt ærlig og rett fra levra!
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #9 Skrevet 31. juli 2007 Liker ingen av dem, men Nadine høres ihvertfall ut som et navn.
*Minnie Mus* Skrevet 31. juli 2007 #10 Skrevet 31. juli 2007 Synes Chanelle er et fint navn, men jeg hadde ikke kalt ungen min for det. Rett og slett fordi jeg bryr meg om hva folk rundt meg mener og vet de hadde ledd litt bak ryggen min for å si det sånn... Nadine liker jeg ikke noe særlig...
StorkeMammaen Skrevet 31. juli 2007 #11 Skrevet 31. juli 2007 Chanelle blir litt for sært for min del. Nadine er søtt.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2007 #13 Skrevet 1. august 2007 Okey, jeg ville omgått meg med menesker som hadde ledd bak ryggen min. Hvis du har sånne venner eller familie syntes jeg synd på deg, de er i mine øyne falsk! En annen ting er å si til deg hva de syntes, kan ikke regne med at alle skal like de samme navnene, men å le bak ryggen din.... hvet du hva!!!
Bægge dætern Skrevet 1. august 2007 #14 Skrevet 1. august 2007 jeg er redd Chanelle vil bli oppfattet som harry....... du har skrevet Nadine på to forskjellige måter, mener du uttale: Neidin, Nadin eller Nadine? det er nok en vanlig oppfatning blant mange at utenlandske navn på norske barn er "harry". og det er fordi det smaker litt av at man forsøker å virke litt finere enn man egentlig er. altsa at man velger et utenlandsk navn for å dekke over at man slett ikke er verdensvant, men lever i en "liten verden".... nå vil kanskje noen si at å velge et utenlansk navn viser at man har nettopp vidsyn, men desverre vil det nok ofte virke mot sin hensikt, noen vil tenke at dere bevisst forsøker å "sende en melding til omverdenen" med navnet, og det oppfattes som harry. kanskje er det janteloven som får oss til å lese så mye inn i andres navnvalg?
Anonym bruker Skrevet 1. august 2007 #15 Skrevet 1. august 2007 Synes dere bør gå for Nadine. Chanelle er i utgangspunktet et vakkert navn, men desverre ser jeg for meg en stripper i Las Vegas.. Sorry!
Anonym bruker Skrevet 2. august 2007 #16 Skrevet 2. august 2007 Hei, jeg ville ha uttalt det Nadine, rett fram med e på slutten. Jeg tenker visst ikke slik som resten forstår jeg, velger navn som jeg liker og som jeg syntes er vakre. Det har seg sånn at jeg ikke er så glad i disse typisk norske navnene, men liker heller litt feminine navn som vi i norge ikke er særlig flinke på, men ellers i verden er ,f.eks franskmennene. Men jeg er slett ikke ute etter å virke finere en jeg er, eller være annerledes. Tror ikke man skal tenke seg så mye inn i et navnevalg, litt på ville veier vill jeg si.
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 2. august 2007 #17 Skrevet 2. august 2007 Nadine syns jeg. chanelle høres ut som sminkemerket CHANEL.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå