Gå til innhold

Var en tur på føden i natt...(ble litt langt...)

Anbefalte innlegg

Jeg hadde hatt vondt i hodet et døgn og tok to tabletter uten at de hjalp. Så i natt våknet jeg å var i skikkelig dårlig form. Kvalm, vondt i hodet og kaldsvettet som bare det. Ringte ned til føden, og de ba meg komme inn en tur.

Siden vi har en gutt på 4 fra før, måtte jeg kjøre ned alene. Ikke særlig artig...

På føden sjekket de fosterlyden, og den var heldigvis bra, og litjtupsia sparket som bare det. De målte blodtrykket, første gang var det litt høyt, men andre gang var det bedre. Så sjekket de urin, og da hadde jeg 1 på både eggehvite og leukocytter (eller hva det nå heter).

Siden jeg i tillegg er ganske hoven av vann i kroppen, var det svangerskapsforgiftning de var redde for.

Det hele endte med at det er mulig dette var en begynnelse på svangerskapsforgiftning, og jeg må sjekke blodtrykket om en uke igjen. Har time hos legen om to uker, så da får jeg sjekket det jevnlig. Glemte å skrive at jeg i dag er 35+2.

Synes bare ordet svangerskapsforgiftning er et forferdelig ord.... I tillegg var det for 2 år siden en bekjent av meg som døde fordi dette ikke ble oppdaget tidsnok. Heldigvis er det kort vei til føden, og jeg nøler ikke med å ringe dit igjen.

Fortsetter under...

Usj . Det der er så kjipt !

Jeg var også på føden på søndag , pga akkurat det samme som deg .

Hadde hatt skikkelig vondt i hodet i to dager , hoven i kroppen , kvalm og synsforstyrrelser .

Men de fant ingen proteiner i urinen , og alt annet fungerte som det skulle .

Det er allikevel bedre å få det sjekket én gang for mye enn for lite !

Her har det vært mye familiært stress i det siste (har en psykisk syk mor), noe som nok har påvirket meg mer enn jeg vil innrømme .

Har ikke tidligere hatt sv.skapsforgiftning , men med så mange lignende tegn ba jordmor meg komme til sjekk med én gang . Det er beroligende og betryggende med skikkelig oppfølging .

Håper alle dine prøvesvar holder seg innenfor det som er bra , og at du får litt hvile . Tror vi glemmer å ta hensyn til økt hvilebehov noen ganger !

Gode tanker sendes

:0)

Ja, det er ikke noe artig når slike ting skjer. Tror nok også at jeg har stresset litt for mye de siste dagene. Har en gutt som blir 4 på lørdag, og har en eksamen den 14., så hvile blir det lite av. Men, må man, så må man....

Gode tanker til deg også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...