Gå til innhold

Noen som har tanker om at man kanskje ikke er gravid?

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 13+5 og jeg har begynt å tenke enn om jeg ikke er gravid, enn og fostret er dø uten at kroppen har støtet det fra seg. Jeg har full panikk for alt det der og ikke får jeg sjekket det heller for fødestuen som er her i byen er stengt om sommeren. Var til ultralyd i uke 5-6 så jeg hadde hvertfall en gravid livmor, men har ikke ikke kastet opp mer en to ganger og svimet av to ganger ellers har jeg bare vært slapp. Så har ikke merket noe flere tegn på at jeg er gravid enn det.

Fortsetter under...

Tenker det hele tiden. Og får ikke gått til jordmor før i september, etter ultralyd, pga ferie. Har vært hos legen (i uke 6), men hun hadde jo ikke peiling. Jeg er kvalm og uvel, vondt i bekkenet og flere symptomer, men tankene er der hele tiden. Hva om babyen er død? eller er det bare innbillning hele greia? Tenk å komme på ultralyd og så er det ikke noe der?? Huff, for noen dumme tanker, men jeg tror det er normalt. Leste det en plass. Er nå i uke 12, og tror kanskje magen er i ferd med å vokse, men likevel tenker jeg på dette...

Magen min har vokst litt så noe må det jo være der. Men det er utrolig ekle tanker hvertfall når jeg gleder meg sånn, så er jo livredd. er godt å høre at noen andre også har de tankene for jeg var sikker på jeg holdte på å bli gal, for jeg har ikke tenkt annet. Men det er vel en del av det å skal bli mor man er jo livredd for barnet uansett, vil jo ikke noe skal skje. Så det er kanskje ikke så unormalt, kanskje vært mer unormalt har man ikke vært redd for det i det hele tatt.

Heisann.

Tror nok de tankene dine er ganske så normale jeg:)

Jeg har tenkt slik selv i flere uker nå selv om jeg såg magen vokse litt.har også drømt om det om natten. Jeg bestilte meg en time til ul på volvat for å kunne roe meg ned litt. Er jo ikke sunt å gå rundt sånn hele tiden.

Er nå i uke 11 og alt er bra. Etter ul igår er jeg mer rolig og avslappet til det hele!!

jeg har samme problem fra begynnelsen av svangerskapet,er nå i uke 12 men alltid har jeg i min hode de fæn forferdelige tanker som dere. det er ikkkkkkkkeee sunt for oss jenter ikke sant.............

jeg vet ikke hvordan jeg kan tenke kaskje om andre ting,,,men eneste jeg nå tenker om er min mage og....... vet ikkkee!!!!!!!

Annonse

De fleste av oss sliter nok med slike tanker fra tid til annen. Jeg sitter med en litt blandet følelse akkurat nå: var til min første kontroll hos legen i dag, og hadde håpet å få en bekreftelse på at ting var i orden. Men det eneste hun gjorde var å fylle ut helsekort for gravide og regne ut terminen. Hadde vertfall trodd de tok en graviditetstest for å sjekke at det var sant, men tror ikke de gjorde det en gang! Jeg leverte urin- og blodprøve for div. rutineundersøkelser. Så da må jeg vel smøre meg med tålmodighet til UL om en drøy måned... Man lurer jo hele tiden på OM det er liv der inne, så lenge man ikke kjenner noe. Kjenner på magen hver dag for å kjenne om det er noen forandringer.

Hei!

Godt å høre at det ikke er bare jeg som tenker slik. Jeg er 13+2 og har vært to ganger på ultralyd, senest i går. Det er nesten som om at det ikke er meg det gjelder. Har noen tanker om at når jeg får vite kjønnet så blir det enklere å gjøre dette til virkelighet. Da kan jeg kanskje få et mer nærmere forhold til situasjonen. Det er rett og slett helt uvirkelig. Har heller ikke fortalt det til noen, jeg føler at det må først gå opp for meg. Når jeg har vært på ul så har jeg der og da en utrolig lykkefølelse, men etterpå virker bare alt uvirkelig som en fin drøm. Men det må vel ordne seg etterhvert som man blir større og kjenner liv, for fakta er jo at jeg har sett at det er liv med egne øyne.

Heisan Trine.

Tror dette er helt normalt, jeg har termin 3 feb og tenkte slik ganske ofte fra uke 10-14.... Men var til ultralyd i går, fikk sett et barn som viftet med både armer og ben, 14 cm fra topp til tå....

Så slipper jeg engste meg mere, nå føler jeg meg gravid og merker det er noe der inne :o)... Har tvillinger fra før, så selv om jeg ikke har kjent noe spark, så vet jo nå den lille turner rundt...

Tror nok alt er bra og ikke alene om å tenke slik..

Heia!

jeg må si det er utrolig godt å høre dere har hatt de samme tankene og alt var fint, det gjør meg litt betrygget. skal ringe føden på mandag når de åpner så jeg får dra en tur og sjekke bare for å roe meg ned. for sliter med å sove og begynner å bli så utrolig sliten av å sove lite og tenke på det hele tiden. så jeg er bare nødt til å finne ut om alt er bra så fort som mulig.

Er i uke 13 nå, får ikke komme til lege/jordmor/ultralyd før i september, bor usentralt + ferie. Det som bekymrer meg er at jeg ikke klarer å kjenne livmoren som skal være på tur opp nå. Men nå må jeg jo innrømme at jeg ikke vet hva jeg skal kjenne etter. Er det hardt eller hva? Noen som kan hjelpe? Er fortsatt bekymret for at jeg tar feil selv om alle symptomer er tilstede.

Jeg tenker også sånn! Jeg går rundt og nesten önsker at jeg skal väre skikkelig kvalm eller noe. Borsett fra litt ömme (og bittelitt större, hurra!) pupper og treg mage, merker jeg jo ingenting.. Legen bare lo av meg og sendte meg hjem igjen med noen papirer, når jeg kom dit etter positiv graviditetstest i uke 5. Akkurat som jeg har värt gravid så mange ganger för, og vet akkurat hvordan alt funker. Kunne jo önske at hun tok en graviditetstest ihvertfall, så det hadde föltes litt mer virkelig. Er i uke 11 nå. Legen var veldig diffus, og mumla noe om noen blodpröver. Noen som vet at det er i uke 12 det er meningen at man skal ta dem?

Jeg tok blodprøvene i uke 6, når jeg var hos legen. Rart hun ikke fikk tatt av deg når du var der?Men hun tok ikke noe bekreftende test av graviditet på meg heller:( Kanskje derfor man blir så usikker? Kanskje jeg ringer legen i morgen og ber om en sjekk og lytting etter hjertet. Da tror jeg ting vil bli bedre, mindre bekymringer.

Annonse

Hei

Slik tenkte jeg også, for jeg har vært så heldig at legekontor og jordmødrene har åpent hele sommern, men jeg har vært hos jordmor 2 ganger og ikke hørt hjertelyden/fosterlyden eller sett noen ting på UL. Så tanken slo meg jo, tenk om jeg ikke er gravid og tenkt om lille nurket mitt er dødt og jeg ikke har støtt det ut. Men igår var jeg hos jordmor igjen og hørte fortsatt ingen ting, men jeg fikk se et bittelite nurk, som var i aktivitet. Jeg er i uke 12 idag og jeg tror dere kan glede dere til dere kommer til kontroll, for da vil dere se mye mer enn jeg gjorde og dere vil helt sikker høre nurket deres.

Tror det er ganske vanlig å ha slike tanker, når man går der gravid for første gang og ikke vet helt hva man går til. Men det er ganske så normalt å ikke merke noe til babyen i magen i begynnelsen. Men det var en jordmor som fortalte meg at så lenge puppene er vonde så er det et godt tegn. Men så fikk jeg vite igår at dette går over. Så jenter om dere har hatt vonde pupper, så er dere nok gravide, og alt står helt sikker bra til.

Lykke til så lenge og tenk positivt :)

Høres ut som du beskriver meg.... Var også glad og lykkelig på UL men noen timer etterpå var det liksom ikke meg det gjaldt lenger... Magen har ikke begynt å vokse og jeg kjenner ikke liv (er 12+2 i morgen), og selv om jeg vet at det er normalt å ikke merke noe til bebisen enda tenker jeg at den kanskje bare flyter rundt der og er død :'( Grugleder meg til 27.08, da skal vi høre hjerteslagene, men regner liksom med at hun ikke finner noe... Men sannsynligvis er alt i orden, både med deg og med meg, og med tid og stunder går det nok opp for oss hva som skal skje :) Masse lykke til til deg! (Og meg!)

Har vært å fått hørt forstrlyden, det var helt ubeskrivelig å høre hjerte til den lille, rett og slett uvirkelig. Har ul 11 sept så det gleder jeg meg skikkelig til å får jeg se at det faktisk er noen der inne:)

Var veldig godt da jeg har fått hørt at hjerte slo og alt da fikk jeg bort bekymringene mine om det hvertfall. Så jeg anbefaler at når man blir skikkelig bekymret og kjenner nå må jeg vite om det er noe der snart så skal man bare ta kontakt og få det sjekket.

Dette skal gå bra:)

Ja, jeg tenkte på det helt frem til i dag. Var hos legen i dag og fikk høre på hjertelyden, Jeg er 14 uker på vei og har ikke hatt et eneste symptom bortsett fra noe ømme pupper. Savnet bekreftelse på graviditeten og det fikk jeg i dag. Det var helt utolig å høre på.

jeg hadde nettopp de tankene selv, føler meg ikke gravid en plass (var noe kvalm og slapp et par dager i sommer, men det har gitt seg og ingen andre symptomer).. var hos jordmor igår, da tenkte jeg at jeg ville få det bekreftet.. men istedet fikk jeg høre på hjerteslagene til babyen:) det var utrolig herlig! så ikke gi opp.. siden du er 13+5 (evt mer til nå) skal du vel til jordmor/lege snart? lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...