Gå til innhold

Dere som jobber på mellomtrinnet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dere fortelle litt om deres hverdag? Hvor mange undervisningstimer i uken er 100%?

Er selv på ungdomstrinnet og vurderer å søke meg over til barnetrinnet pga rettebyrden... :-/

Skrevet

100% stilling på barnetrinnet er 26 undervisningstimer. Mellomtrinn er i grunnen noe av det greieste man kan jobbe med, syns jeg da. Har jobbet i en kombinasjonsstilling, da jeg var både på u- og b-trinn, og for meg var det det optimale.

Skrevet

Ok =)

Tenker også at det må være greit.Har utdannelse fra Universitetet så jeg kan ikke undervise under 4. klasse.

Er i dag på en stor ungdomsskole (18 klasser) og det er intenst. Ser for meg at en mindre barneskole må være mer behagelig... =)

Er elevene på mellomtrinnet på skolen hele dagen, eller har de kortere dager? Har ikke peiling...

Skrevet

Mellomtrinnselever er på skolen hele dager ja. Noen lokale tillempinger finnes nok, for jeg har vært borti noen som har fri 1 dag annen hver uke eller at man har hatt fri 1 dag i uka i 5.kl. f.eks. Rettepresset (press generelt kanskje) er i allefall mindre, selv om dette trinner så klart har sine sider også.... :-)

Skrevet

Hva mener du da..? :-)

Kan tenke meg at oppførsel er det mest slitsomme. De jeg kjenner til i den alderen er masete/ urolige...

Skrevet

Tenker på oppførsel ja.De er verken barn eller ungdom, men vil veldig gjerne være det siste.... :-) Det finnes så klart noen go'inger i disse årsklassene også da.

Skrevet

Klart det =)

Er en litt vanskelig alder, ja... Midt i mellom. Hadde 8. trinn nå før jeg gikk i perm med minstemann og de er jo riiiimelig barnslige når de begynner. Spesielt guttene.

Får tenke mer på det og undersøke mulighetene.

Skrevet

Lykke til! Jeg flyttet "hjem" da jeg gikk ut i perm, og er arbeidsledig her når den er over. Så akkurat nå er jeg åpen for det meste jeg da. :-)

Skrevet

Hvis det er i Bergen kan jeg gjerne gi deg noen tips ;-)

Skrevet

Takk for det, men det er nok noe lenger nord dessverre. :-) Får tro det dukker opp noe etter hvert. Foreløbig har jeg problemer med å se for meg forlate jenta så tidlig, men det går seg vel til det også. :-)

Skrevet

Ja. Jeg hadde ulønnet permisjon med eldstemann, og skal ha det nå med minstemann også. Begynner å jobbe igjen neste august. Spørsmålet er bare hvor... ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...