Gå til innhold

Hvordan er nattesøvnen deres jenter?

Anbefalte innlegg

Jeg for min del er oppe ca. kl. 2 kl.4 og kl.7 og tisser. Helt greit ......Men jeg finner liksom ikke noen god liggestilling..........

Jeg bygger opp hode med 3 puter, synes jeg får så lett kynnere om jeg ligger flatere.Ulempen for samboer er at jeg snorker når jeg ligger så høyt, men han bare rusler rolig ut av soverommet og legger seg på gjesterommet............Litt kjedelig men bedre enn at han vekker meg:-))

På siden synes jeg det begynner å bli så ekkelt,men man blir sliten i rumpestumpen også om man bare skal hvile på den.

Noen med gode råd??

Sant skal sies at jeg har fått stor gravidmage og da..Det er vel

noen som er slik når de føder........Får mange kommentarer både fra leger og andre........Jeg er stolt av magen, den er spiss og fin så det er helt greit.

Det kan jo være at nattesøvnstillingen ikke er så plagsom for mange enda, men det kommer vel når magen sier sitt........

Koselig å kjenne masse liv. Det er stort sett liv hver gang jeg setter meg ned. Var på kontroll på Riksen i går, og de sa det var veldig positivt med mye liv.........Jeg,Prinsen og pappan koser oss med bevegelsene der inne...........................................

Fortsetter under...

Jeg er også oppe til faste tider om natten, men går omtrent i søvne (blitt en vane nå...2,4 og halv 7 som regel...men ikke noe problem...legger ikke så behagelig lenger selv jeg, begynner og merke det i ryggen,men har også fått veldig stor mage ..(den har eksplodert de siste ukene,så må få oppdatert magebildene snart)...ligger jeg på siden, litt lent på magen,begynner babyen og sparke nedover i madrassen noe som ikke er særlig behagelig at hun gjør, så jeg ender som regel opp på ryggen uansett....Masse liv her inne å, hele døgnet...var på kino i går,og hun sov(regner jeg med) når vi kom dit.. og så kom det en høy brå lyd, så hoppet hele magen!! mest latterlige jeg har sett=) da var det full turbo etterpå...hihi, blir like lettskremt som pappaen sin...vi også koser oss masse med bevegelsene, og gleder oss så ille til å treffe henne=)

Jeg er opp og går "hele natten" pga rastløse ben. Utrolig slitsomt. Er i i tillegg oppe og tisser. Sover maks 4 t pr natt og aldri mer enn 1-2 timer i strekk. For de som ikke har opplevd det så virker det sikkert som en bagatell, men det er faktisk umulig å holde bena i ro. Og uroligheten er så sterk at jeg våkner av det.

Føler jeg har prøvd alt! Gå tur før jeg legger meg, sitte rolig før jeg legger meg, tøye, massere, støttestrømper, ulltråd rundt anklene, ligge med bena høyt, spise banan, drikke brennesle-te... Det eneste som funker når kriblingen begynner, er å gå/bevege bena. Veldig vanskelig å sove mens man gjør det! Argh!

Da jeg hadde ferie sov jeg på formiddagen for da roer bena seg, men nå er jeg tilbake i jobb... Da går det jo ikke med slike netter i lengden. Så har bestillt time hos legen nå for å finne ut om det er noe å gjøre. Har hørt det kan komme av mangle på jern, folat eller magnesium

Noen som har andre tips??

Beklager sytingen... !!

Ellers har jeg hatt et "knirkefritt" svangerskap så langt så skal ikke klage. Lillegutt sparker også masse og det er kjempekoselig :o)

Annonse

Nattesøvn hva er det ?????

Har ikke sovet en eneste hel natt på snart 4 mnd. Først var det vist hormoner som forstyrret søvn så overtok smertene fra hendene den "vekkejobben"

Lengter sååå etter bare å få sove en eneste hel natt -men har vel innsett at det kan bli kjempelenge til det skjer :-)

Den er ikke noe særlig god for tiden nei. Er nok opp for å tisse mellom 3-5 ganger pr natt, samt at jeg har halsbrann hver natt. Det er det værste synes jeg. Den siste uken har det vært så ille at jeg må sove sittende... Ikke veldig godt for ryggen og nakken. Men regner med vi er godt forberedt på nattevåking når babyen kommer:o)

Eller er jeg frisk som en fisk:o)

har sovehjerte av gull jeg. slokner om kvelden som en liten unge, så er jeg opp tre-fire ganger om natten og sover helt til jeg er uthvilt, eller må på jobb.

Men i natt var det mye tull og tøys, var litt lei meg og våknet hele tiden (sikkert 6 ganger) av at jeg lå på magen.. fikk panikk hver gang, er jo så engstelig av meg(sukk).

Nattesøvnen er ikke noe å rope hurra for her heller... Det å ligge på rygg er uaktuelt, for det føles veldig ubehagelig pga. tyngden fra magen og mageleie er selvfølgelig også en saga blott. Så da blir det enten høyre eller venstre side som gjenstår, da... Ulempen med det er at jeg har bekkenløsning som jeg kjenner veldig godt i hoftene, slik at jeg må snu meg veldig ofte for å avlaste den andre hoften. I tillegg knepper det til i symfysen når jeg snur meg og DET gjør jaggu meg vondt! Heldigvis har jeg en easy glide som jeg har arvet fra søsteren min, som er til god hjelp når jeg snur meg og skal inn og ut av senga.

I tillegg må jeg opp i 5-6-tida for å tisse. Uff og huff, ble sytete dette her!

Det må sies at ellers nyter jeg graviditeten i fulle drag! Herlig med masse liv og stor mage :-D

Annonse

Hva er nattesøvn?? er oppe hver andre time for og gå på do.. pluss at bekkenet verker noe forferdelig.. men det er nok verd det :-))

Blir jo på en måte vant da til barnet kommer :-))

Jeg var /er også veeeeldig plaget med urolige bein, men har funnet noe som funker og det er peppermint cooling leg gel fra bodyshop + magnesium tabletter som jeg fikk anbefalt på forumet her og verden har blitt annerledes, kriblingen er så godt som borte.

jada oppe på do stadig, pluss at det tar en halv evighet og finne riktig sovestilling.. masse puter er tingen, men det er typisk for meg at etter og ha brukt masse tid på og tilpasse meg i puter og dyne må jeg så klart på do igjen... prøv og få den kvilen du kan om dagen, vet det kan li vanskelig spes hvis du har en liten en fra før..

Også er det marerittene da!!! huff at jeg kan ha en slik fantasi

er nå i uke 26 og gravid med mitt første barn:) han/hun sparker i vei der inne så snart eg nærmer meg senga om kvelden:) må opp rundt kl 3-halv 5 og 8 for å tisse (har blitt en rutine) og den vesle prinsen/prinsessa sprkar så magen hopper og slår kuler på seg uannsett hvilken stilling eg ligger i! magen er begynnt å bli stor og tung og det å ligge på magen (noko som pleide å vere min favorittstilling) går ikkje lenger:) ungen sparker ned mot madrassa når eg ligger på sida og det er ikkje det mest behagelige men det er deilig å kjenne så mykje liv:) pappaen til babyen elsker å legge hodet på magen når eg ligger på ryggen, for da sparker babyen han i kjaken og øyret:) gleder meg til fødselen og eg kan se vårt vesle mirakel:)

Sover som en stein hele natta,eneste ulempen er ofte opp på do.Snur meg ganske ofte i løpet av natta.Hender seg at jeg får smerter i øverste del av lårene om morgenen,da baller jeg ei dyne ved fotene og legger dem oppå og det hjelper.Blir da bekvitt ubehaget etter ei stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...