miss_chica Skrevet 31. juli 2007 #1 Skrevet 31. juli 2007 jeg ser en sort prikk overalt hvor jeg ser. akkurat som det er en flue som følger etter blikket mitt. jeg har ikke vondt eller noe, og kan ikke se noe galt i selve øyet, men når jeg ser på en hvit vegg feks ser jeg denne prikken. det har vært der i flere dager nå, så kan ikke være noe rusk heller. noen som vet hva dette kan være? har skylt med øyebadevann også...
Nordlyspar♥ Skrevet 31. juli 2007 #2 Skrevet 31. juli 2007 Kan det være denne du har oppdaget? : Den blinde flekk Fra Wikipedia, den frie encyklopedi Den blinde flekken er et lite område i øyets netthinne, hvor synsnerven forlater øyet. I dette lille området er det ingen sanseceller, og et blindt felt oppstår. Hjernen fyller ut dette blinde feltet med informasjon, tildels fra det andre øyet, slik at vi normalt sett ikke er oppmerksomme på den blinde flekken.
miss_chica Skrevet 31. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 31. juli 2007 kanskje? men utrolig plagsomt da!
¤¤¤2xE¤¤¤ Skrevet 31. juli 2007 #4 Skrevet 31. juli 2007 Æ var nettopp på synstest hos en optiker, og da sa ho at i siste delen av svangerskap kunne noen oppleve litt synsforstyrrelser.... Kan jo være dette du merke?
!mortiltre! Skrevet 31. juli 2007 #5 Skrevet 31. juli 2007 Det kan rett og slett være floaters som befinner seg inne i selve øyet, dette er ikke farlig. De er der bestandig hos mange mennesker, men oppdages best når en ser mot lyse flater.b Har selv mange av dem, men ser dem ikke til vanlig
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 31. juli 2007 #6 Skrevet 31. juli 2007 høres ut som floaters. prikker og felt som på en måte flyter rundt på øyet. flytter seg når en flytter synet. det har jeg veldig ofte. merker det godt når en ser på hvite flater. er helt ufarlig- ikke noe å bekymre seg over, går nok snart bort igjen.
karro Skrevet 31. juli 2007 #7 Skrevet 31. juli 2007 Hei! Har opplevd akkurat det samme som deg i mitt forrige svangeskap. Plutselig ble jeg oppmerksom på en sånn svart prikk jeg ikke ble kvitt. Veldig plagsomt i begynnelsen. Jeg ringte legen og han sendte meg rett til øyelege. De var redde for at det var tegn til blodpropp som er vanligere i siste halvdel av savngerskap. Legen fant ingen ting og slo fast at det sikkert var floaters. Det er 2 år siden jeg fødte sønnen min, men prikken er der fortsatt. legger nesten ikke merke til den mer, men innimellom er den litt irriterende. Det er nok bare sånn som kan skje dessverre. Lykke til! Klem
miss_chica Skrevet 31. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 31. juli 2007 tusen takk for svar jenter. får satse på at det går vekk da =)
gabi83 *med lillebebisen* Skrevet 31. juli 2007 #9 Skrevet 31. juli 2007 hehe, dette har jeg opplevd selv... Utroooolig irriterende! Det høres ut som det du har er mouches volantes (flyvende fluer) ja... Det er en normalvariant, ikke en medisinsk diagnose- og kommer av cellerester som flyter rundt i glasslegemet (corpus vitreum) i øyet ditt. Det er ufarlig og det behandles ikke, med mindre i ekstremvariantene av tilfellene der det blir så mye at det forårsaker synstap. Da fjerner man glasslegemet, altså en vitrektomi, og er uhyre sjeldent! Det høres ikke ut som om det er så ille i ditt tilfelle... Det legene sier er å prøve å ignorere det så best som mulig, så forsvinner plagene av seg selv, men det kan ta tid:( Endrer eller forverres plagene skal man oppsøke lege.. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå