Gå til innhold

Konstant tørr og sprukken bak ørene

Anbefalte innlegg

Lillemann er plaget av noe eksem. Spesielt bak ørene. Han har dype sprekker langs store deler bak øret. Fikk resept på kortisonkrem av legen. Denne kremen tar knekken på eksemen, men så fort vi slutter å bruke den kommer det tilbake. Vi har brukt den i to omganger på rad, men jeg vil ikke bruke den hele tida. Fikk ikke mer råd av legen enn å gå igang med en ny runde kortisonkrem, men det hjalp ikke mer enn at det kommer tilbake etter endt runde.

Har prøvd Repair, A- Derma, Avene sårkrem og bruker nå Weleda sårsalve (zink) det eneste som hjelper litt. Men langt fra nok. Han klør seg til blods!

Hva skal jeg smøre han med??

Hilsen rådløs og fortvilet mamma

Fortsetter under...

hei du:) eg har akkoratt d sama på min sønn,legen sa at an hadde infeksjon bag øyrene.mn fekk bare krem eg åg,d e she lett å vida ka du ska jør me d...får ja d komme fort t bage igjen:(:( mn ska t legen snart,å grava å spør,for han kan sje fortsetta sånn,d må finnas någe aent enn dn kremen dr..

På åpne sprekker ( som sannsynligvis ) er eller lett kan bli infisert er det veldig fint å pensle på med krystallfiolett på sprekkene og sårene.

Vi har fått beskjed om denne behandlingen sammen med Betnovat m/ chinoform krem.

Krystallfiolett kan du få kjøpt på flaske på apoteket og fungerer på samme måte som Kp bad.

Det er veldig lilla, men de små synes det som regel er litt spennede å bli malt :-)

Lykke til

http.//www.sosken.blogdrive.com

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...