Gjest Skrevet 30. juli 2007 #1 Skrevet 30. juli 2007 Var til legen i på onsdag, sitter nå og er urolig og bekymret og jeg vet ikke hva. I følge min mens ( hadde siste mens 26 april) skulle jeg ha vært 12-13 uker på vei nå. Legen tok utvendig ultralyd og sa at jeg ikke kunne være så langt på vei, han anslo at jeg var ca 8 uker på vei. Kunne se at jeg var gravid men ellers kunne han ikke se så veldig mye, fostret var lite,rundt 14mm trodde han, men han mente han så hjærtet..Jeg vet ikke egentlig hva jeg så. Fikk ikke helt klarhet i om d var fosteret som var åtte uker eller at jeg var 8 uker inn i svangerskapet. Har ikke hatt noen blødninger eller noe sånt. Etter denne beskjeden føler jeg meg plutselig ikke gravid lengre og lurer på om symtomene begynner å forsvinne. Er ikke sikker på om det bare er mitt eget hode som bare tror dette..men Hvis jeg er så mye kortere på vei, hva kan man da normalt se på en utvendig UL? Noen som vet? Er så redd for at fosteret er dødt eller har sluttet å vokse, vil bare gråte Skal tilbake neste fredag(3 aug) og da skulle han prøve med innvendig UL for da så man bedre. Føles som en evighet til.. Han trodde ikke at det var noe galt, men at jeg rett og slett var kommet endel kortere og at "naturen hadde spilt oss et puss" ang eggløsningen. Sist jeg og sambo hadde sex var rundt den 26 mai, fatter ingen ting av dette
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2007 #2 Skrevet 30. juli 2007 Ut fra mens er du vel 13+5 på vei, dvs at fosteret er 11+5, men det er hvis eggløsning og befrukting var 14 d etter mens (10.mai), noe som jo ikke er helt sikkert alltid. Hvis du ble gravid først 26.mai, da stemmer det vel bra med et 8-9 uker gammelt foster? Og det kan jo godt ha skjedd. Legen kan jo også ha målt litt feil.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2007 #3 Skrevet 30. juli 2007 PS. Jeg leste nå at fosteret er 14 mm i uke 14, altså den du går i nå etter menstermin (din uke 16), da tror jeg ikke du skal bekymre deg mer. Se Fra uke til uke til venstre her. Lykke til!
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #4 Skrevet 31. juli 2007 Hvor mye kan man egentlig se på utvendig ul om jeg bare var ca 8-9 uker på vei? Ligger ikke livmoren enda nede i bekkenet da? Og kan de måle feil, tenker på om det har noe å si hvordan fosteret event. ligger? Noen med erfaring?
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #5 Skrevet 31. juli 2007 i mors uke 14 : Fosteret er nå ca 11 centimeter langt og veier 60 gram. størrelsen passer mer på om du ble gravid 26 mai...
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #6 Skrevet 31. juli 2007 Den målingen hans stemmer iallfall ikke med et 8-9 ukres gammelt foster, det er jo mye større enn det.
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #7 Skrevet 31. juli 2007 Ja jeg vet, derfor jeg er så bekymret..... Men det var utvendig ul, kunne fosteret ha ligget slik til at han ikke kunne se hele?
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #8 Skrevet 31. juli 2007 Kan du ikke lage et innlegg der du spør Hovind, han pleier å svare her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå