Gå til innhold

Setefødsel

guttiseptember

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært på vekstkontroll i dag. Er 33 uker på vei. Fikk beskjed at minsten ligger pr idag i seteleie. Så da svirrer mange tanker i hode. Hvordan blir denne fødselen. Jeg har født to vanlige fødsler tidliger. Men jeg føler meg for gammel til å gå igjennom en slik tøff fødsel som jeg tror det kan bli. Er 41 år. Er det noen som har vært gjennom dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi om barnet ditt ligger i sete pr. i dag, så rekker den å snu seg mange ganger innen fødsel. Mitt barn låg i sete i uke 37, og den har snudd seg. Så ikke bruk mye tid å energi på å tenke på det nå....det er for tidlig. Kos deg heller de siste ukene så snur h*n nok seg skal du se =)

Skrevet

Hei hei.

Da jeg skulle ha min sønn (som nå er 15...) fikk jeg beskjed om at det kunne bli setefødsel for han hadde lagt rumpa i stedet for hodet godt nedi der. Dette var i uke 32. I begynnelsen av uke 35 gikk vannet, og han hadde da lagt hodet rette veien, og ble født med bakhodet først, akkurat slik han skulle!

Så det kan fremdeles gå helt fint altså. Ønsker deg lykke til, og håper han slenger seg rundt rette veien snart!!

=)

Skrevet

Jeg har det på samme måte som deg, er 34 +1 i dag, og gutten min ligger også med rompa ned enda. Legen sa imidlertid at han godt kunne snurre rundt lenge enda, at det ofte var i de siste få ukene han kom til å "feste seg" -da riktig vei også. At babyene lå slik var særlig vanlig når man har født et par ganger før -i følge legen min da. Så, jeg forsøker tenke på at han sikkert vil snu seg riktige veien, og ikke bekymre meg for mye om dette enda.. meeen, er lett å tenke at en setefødsel ikke akkurat er tingen nå lenger -så jeg håper han har tenkt å berolige mamman sin med å snu seg riktig -før i aller siste liten! ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...