Gå til innhold

Hjelp! Sure oppstøt... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har jeg vært skikkelig plaget med sure oppstøt, og maten "ligger oppe i halsen"... Hvis jeg bøyer meg eller sitter foroverbøyd kommer det opp, og jeg blir til slutt så kvalm at jeg må gå og kaste opp. Sukk...

Noen som har noen gode råd? Det er jo skikkelig ekkelt, og jeg klarer absolutt ikke å fungere på jobben, siden min jobb innebærer mye gåing og bøyig... Har bare sitti og stura i hele dag, alt jeg har spist har jeg kasta opp igjen :(

Noen som har opplevd det samme? Hva skal jeg gjøre? Har ikke drukket kaffe eller te, for jeg har hørt at det ikke akkurat gjør plagene mindre. Og hvis jeg prøver å drikke vann eller annet så legger det seg bare "på toppen" av alt det andre, og jeg kaster opp det også til slutt...

Er 25 + 1 i dag, er det normalt på denne tiden kanskje? Og kommer det til å gi seg etterhvert, mon tro?

Tusen takk for svar.... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt at melk hjelper mot hals brann:o) Det er veldig normalt å få hals brann osv.

Skrevet

Har ik noe svar men opplever de nesten sånn jg oxo... Føler maten ligger i spiserøret og føler for å rape men får d ik til og får små sure oppstøt nedi halsen! Men har ikke kastet opp men har hatt en lett grad av kvalme når dette er som værst...

Kansje d er fordi vi har mindre plass i magesekken og om da baby sparker borti blir d værre! Spekulerer bare jg da...

Skrevet

Heisann..

Har også hatt dette litt om kveldene når jeg skal legge meg. Jeg fikk tak i Link på apoteket, har den stående på nattbordet og bruker den bare om jeg må om kveldene, så jeg får sove. Kan trygt brukes av gravide og ammende!

Du kan jo prøve med den først, det finnes jo flere forskjellige typer! Denne er syrenøytraliserende, men det finnes også noen som er både syrenøytraliserende, pluss at den lager ett "skumlokk" på toppen av magesekken så det ikke skal komme opp noe! (f.eks. Gaviscon, tror jeg, hør på apoteket!)

Har hørt at å drikke melk også skal hjelpe.. :)

Fra lommelegen.no:

Noen råd:

- Hyppige, små måltider og fettfattig kost.

- Forsøke å unngå måltider 3-4 timer før sengetid.

- Unngå mat som du vet du får refluks av (dette er individuelt og kan gjelde sjokolade, kaffe, tomatsauser, krydret mat, paprika, løk, sitrusfrukt, jus).

- Bygg opp hodeenden av sengen. Det hjelper å sove med overkroppen høyt.

- Unngå stramme klær.

Er visst mest normalt litt senere i svangerskapet, men som alt annet er også dette individuelt! :)

Håper du finner noe som hjelper! :)

Skrevet

Forresten, om du bruker jern også skal ikke dette tas sammen, opptaket av jern blir dårligere! Vent ca 2 timer mellom, skal heller ikke drikke juice (noe om at vi tar da opp for mye aliminium.. er ikke helt sikker på hvorfor på den!)

Skrevet

Er veldig plaget til tider. Tygger Gavison (eller noe sånn) tabletter. Funker med en gang på meg

Skrevet

jeg er veldig plaga me halsbrann og sure oppstøt, men har ikke kasta opp sida de tre første månedene da.. det som fungerer mot min halsbrann er nyco:) er jo verdt et forsøk;)

Skrevet

Det er helt normalt med sure oppstøt på denne tida! Så det er ikke noe å være nervøs for! Det er bare utrolig ubehagelig!

Prøv å se under linken "kjerringråd" som ligger i venstre marg. Der ligger det mange gode tips for forskjellige plager! Jeg tror du er nødt til å prøve deg litt fram, for det er vel litt individuelt hva som hjelper eller ikke. Selv er jeg nødt til å drikke en halv liter bon aqua naturell for å bli bedre!

Lykke til =)

Skrevet

det eneste som virker på meg er å drikke alkoholfri øl. Heller munkholm enn clausthaler

eneste som virker på meg hvertfall!

Skrevet

er veldig plaget, og var også det i mitt første svangerskap som jeg hadde i england. Der fikk jeg beskjed om og bruke noe som heter gaviskon, og det drakk jeg hver dag og plagene ble så mye bedre.

var skikkelig deppa når det kom igjen i mitt andre svangerskap, fordi jeg nå er i norge og langt unna engelske apotek, hadde noen forferdelige netter hvor jeg nesten ble kvalt i søvne fordi det kom opp, og gikk til apoteket or og få hjelp, og da viste det seg at de har gaviskon her og!!!

ikke helt den samme, og er til tider litt ubehagelig og drikke, men gud det hjelperog jeg vet ikke hva jeg hadde gjørt uten.

Så husk GAVISKON

De sier forresten at har du sure oppstøt får du ett barn med mye hår! stemte med min første :)

Skrevet

MELK hehe. er helt avhengi... ungå sterk mat, juce ol..

Skrevet

Heia!

Kjedelige greier.... Æ har hørt rykter om at Love Harts skal ta sure oppstøt.... Verd et forsøk!

Selv bruker æ Gaviscon...

Skrevet

Har vært plaget med halsbrann i mine tre tidligere svangerskap, og har kun funnet ett hjelpemiddel: Club Soda (vann med kullsyre som kjøpes i dagligvareforretning) Har alltid en flaske med meg, og slipper dermed ekle tyggetabletter...

Skrevet

hadde mye halsbrann i mitt forige svangerskap og dette,men ikke mitt første.jeg må kutte ut svinekjøtt og smør og så drikker jeg gaviscon.tablettene hjalp lite men flasken er god.

Skrevet

var mye plaget med sure oppstøt i mitt forrige svangerskap og hadde da veldig god hjelp av flytende Gaviscon. Har begynt å kjenne tendens til sure oppstøt nå også, så det blir nok Gaviscon denne gangen å. Tok det rett før jeg skulle legge meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...