Gå til innhold

hvor lenge for termin blir det gjort planlagt keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har hatt 2 hastekeisersnitt, er gravid igjen og da blir det nok planlagt keisersnitt, får man dato tidlig i svangerskapet?

og hvor lenge før termin er det vanlig og bli forløst med planlagt keisersnitt ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1-2 uker før termin. Enkelte får dato tidlig, mens andra får dato ca 4 uker før.

Skrevet

Takker for svar, har det litt med hvilket sykehus du sokner til om kor tidlig man får dato kanskje ?

Skrevet

Jeg fikk dato i uke 35, og det var vel egentlig aldri noen tvil om at jeg måtte ha ks. Synes i grunnen jeg kunne fått datoen før, men det får så være... Skal ha ks 11 dager før termin.

Skrevet

Det kan se sånn ut. Jeg er mer og mer imponert over hvor ulike rutiner der har på de ulike sykehusene, ikke bare når det gjelder dato men de fleste andre ting mht planlagt ks.

Skrevet

hei hei .. jeg fikk dato ganske nøyaktig 2 mnd før snitte.. =O) 10 dager før termin tok jeg ks =O)

Skrevet

Loxiana: Dette er av ren nyskjerrighet og ikkje ment for å være frekk, men: Når har du tenkt å skifte nick..? Æ har fått med meg at du har fått baby, nemlig=) Og ikkje skal ha ks idag...hver dag...=)

Skrevet

Har termin 20.09. skal ha KS 10.09.

Skrevet

Er i 37, på UL nå ble oppdaget at baby ligger i seteleie. Etter mye veiing for og imot og mislykket forsøk på vending, kom vi fram til at vi ville ha planlagt keisersnitt. Legen foreslo man 4.aug (vi har termin 18.aug ifølge UL-termin). Problemet var bare det at pga ferieavvikling så har sykehuset kun planlagte ks hver man og tors, og det var ikke ledig plass før så sent som 13.aug, bare 5 dager før UL-terminen vår. Så nå gruer jeg meg og krysser fingrene for at fødselen ikke setter igang før datoen for planlagt ks.....Fikk riktignok beskjed om at dersom jeg kjente fødsel kunne være på gang før denne tid, så måtte jeg ta kontakt tidlig i forløpet, for da kunne de få planlagt ks før fødselen er kommet for langt i forløpet, slik at det ville bli tilnærmet likt som et ordinært planlagt ks.

Skrevet

nei men kommer meg ikke inn på din side så får ikke skifta nick desverre .. =(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...