Gå til innhold

Prisen på sliping av gulv??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi må slipe et soveromsgulv, men tror det blir problematisk å gjøre det selv siden det lå et tykt lag med "sementlim" under linoleumen som vi rev av. Derfor så lurer jeg på om vi skal leie en gulvsliper, noen som vet hva en slik jobb vil koste?? Rommet er ca 8 kvm, og det er et fint tregulv under alle beleggene som vi har revet av...

Fortsetter under...

Skrevet

Mamma og pappa leide inn en fyr til å gjøre det, og det kom på 8000,-, noe som visstnok ikke var så dyrt som de hadde trodd. De slipte den parkett på ca 40 kvm. Hvis det er vanskelig, så tror jeg kanskje ikke jeg ville tatt sjansen på å gjøre det selv.. er visst lett for at det blir ujevnt og stygt. Forhør deg med prisforskjellen, dersom en profesjonell utfører det :) Lykke til :)

Skrevet

Takk! Skal ringe litt rundt og høre i morgen, har hørt at det kan bli like dyrt å gjøre det selv, pga leie av maskin og MYE slipepapir. Også at det kanskje ikke blir så fint, og at det tar lang tid....

Men hvis det er dyrt, så har vi ikke råd... Men 8000,- på 40 kvm var jo ikke så ille. Må sjekke med ulike firma tror jeg

Skrevet

Tror jeg betalte 2500 for et gulv på 10 kvm. Noen år siden. Feilen folk gjør når de sliper selv, er oftest at de ikke sliper nok og får skjolder når de etterbehandler gulvet. Betalte derfor en gulvsliper for jobben, og gulvet ble perfekt.

Skrevet

Vi fikk en til å slipe stuegulvet, tre soverom, gangen og trappa (enorm jobb) og han tok ca 15000.

Skrevet

Det var inkludert 3 strøk lakk også.

Annonse

Skrevet

OI! Det var billig! Var det svart eller hvitt arbeid??

Skrevet

Hadde nok heller lagt ny parkett oppå om det var mulig. Det går jo an å gjøre selv med godt resultat

Skrevet

Ja, det går jo, men det koster jo litt det også.... Hvis det ikke blir så mye dyrere vil jeg heller ha det fine tregulvet som er der.... Men hvis det blir veldig dyrt, så får vi heller legge laminat oppå...

Hvis vi skal bruke den parketten som vi har i stua, så blir det nok 3500,- + at vi må legge den selv da, og i tillegg må vi jo fjerne endel av det limlaget som ligger der slik at underlaget blir jevnt under nytt gulv...

Skrevet

Det var ikke svart.

Hvor i landet bor du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...