Bare meg...venter nr.3! Skrevet 30. juli 2007 #1 Skrevet 30. juli 2007 Han spurte meg i dag om han ikke kunne få en liste over hva han bør kunne lage. Kommer ikke på noe annet enn Fjellbekk og Irish Coffee. Drikker minimalt selv så derfor er hjernen helt tom. Noen som kan litt om sånne all-round drinker?
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2007 #2 Skrevet 30. juli 2007 tom collins, strawberry daquiri, margarita,
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2007 #4 Skrevet 30. juli 2007 Enkle drinker som bacardi razz og sprite, rom og cola hører vel med?
Heidi****** Skrevet 31. juli 2007 #5 Skrevet 31. juli 2007 Vi hadde champagne og musserende til velkomstdrink + friske jordbær, som servitørene delte ut til gjestene når de ankom selskapslokale. Da koste gjestene seg mens vi avsluttet fotograferingen. Vi fikk anbefalt av vinmonopolet; (mest) rødvin og hvitvin til middagen (hadde sommertapas). Hold dere gjerne til en eller to typer rødvin (for da kan servitørene sette ut vin på bordene og gjestene kan fylle opp glassene selv innimellom/ slipper å vente og gjestene blander ikke forskjellige typer vin i glassene) Til drinker hadde vi en halv flaske gin, to vodka flasker (den blå), to bacardi (en raspberry og en sitron), øl (ikke alle er så glad i vin), masse blandevann (f.eks sprite, cola, tonic, russian, appelsin-juice, grenaldin for farge i drinker?). Avtal returavtale med vinmonopolet på vinen og butikken med blandevannet, så kan dere handle inn rikelig å returnere det som er til overs. Ble anbefalt pappvin(!) av cateringselskapet, da den holder seg godt etter den er blitt åpnet, i motsetning til flaskevin (kan hvertfall være greit i baren?). Kanskje finere med vinflasker på bordet..? Behøver ikke så mange forskjellige varianter med drinker, det er stort sett standard-drinkene som folk bestiller, fikk vi beskjed om, og det stemte hos oss
Mariana_K Skrevet 31. juli 2007 #6 Skrevet 31. juli 2007 San Fransisco...? Vi nøyer oss med et lite utvalg på 5-6 drinker + øl, vin, baileys, cognac i baren, da det er en "privatperson" som skal stå der... :-)
Tweak Skrevet 6. august 2007 #7 Skrevet 6. august 2007 He he, jeg anbefaler et godt utvalg av blandevann og vodka rom og gin. I tillegg kan dere jo ha cognac og bailies (?). Husk å ha spraykrem! Min erfaring er at det er ikke så nøye hva slags drinker bartenderen kan, dersom noen ønsker seg en drink så vet de gjerne hva som er oppi selv! Og dersom ønsket er "noe godt og syrlig" så prøver en seg fram! I det siste bryllupet jeg var i så var det en slager med en eller annen grønn drink som noen hadde funnet på. Tror der var en del sitronbrus og en grønn likør... ALLE gikk rundt med grønne drinker! :-) Og mye morro ble det og! :-)
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 12. august 2007 #8 Skrevet 12. august 2007 Tja, sex on the Beach, Bloody Mary, Gin Fizz, Harvey Wallbanger, Margarita, Mojito, Tom Collins, Rom og cola( ogsaa kalt Cuba Libre), ja kan ramse opp flere men lista blir vel litt lang ;-)
♥Snulder Skrevet 13. august 2007 #9 Skrevet 13. august 2007 Vi gifter oss til helgen, har valgt å lage barlista kort pga alt annet som komer i tillegg: Cosmopolitian P2 (apple sourz, vodka, lime og sprite) Vodka Battery Gin Tonic Ved siden av har vi øl, hvitvin, rødvin, baileys, cognac ++
Frøken Bollerund Skrevet 13. august 2007 #10 Skrevet 13. august 2007 Da vi giftet oss i sommer, hadde vi følgende på barmenyen: Drinker: Kyoto - gin, friskpresset sitronjuice, pasjonsfruktsirup, sukkerlake, friske peppermynteblader, schweppes soda Raspberry Lemonade - vodka, ferske bringebær, tranebærjuice, sprite Sour Apple Fizz -vodka, sour apple liqour, sprite Screwdriver -vodka, appelsinjuice Gin & Tonic Sex on the beach -vodka, pasjonsfruktsirup, appelsinjuice, tranebærjuice Mudslide -vodka, baileys, kahlua Black russian -vodka, kahlua White russian -vodka, kahlua, fløte Vodka og mineralvann -variert utvalg av mineralvann Likører -Kahlua -Baileys -Sheridan`s -saint Brendans Hetvin - Martini Bianco - Martini Bianco, sprite Cognac Vin -Rødvin: J.P Chenet Cabernet Syrah (Frankrike) -Hvitvin: Loosen Riesling (Tyskland) Øl Alkoholfritt -Kyoto -Munkholm -Mineralvann Den kyoton var bare helt fantstisk!!! Fått myyye skryt for den. Også den sour apple skulle være god, men jeg holdt meg til kyoto (he,he..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå