Gå til innhold

Blødninger i uke 8 og innvendig UL.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pga brunt blod i utflod som har kommet og gått i en uke nå har jeg fått UL på torsdag. Regner med det blir innvendig, har ikke fått noen annen beskjed, og er jo tidlig - 7+4. Leste lengre nede på siden at det var vanlig med blødninger etter en innvendig UL. Har tatt en slik UL før, hos gynekolog utenom graviditet, og det var jo ikke akkurat behagelig. I forbindelse med blødningene har jeg også fått beskjed om å ta det med ro, og feks ikke ha samleie for å være på den sikre siden.

Så da lurer på om det å ta en slik UL faktisk kan forstørre risken for at noe skal skje med embryoet og en evt. SA? Har ikke tatt blodprøver for å måle HCG , kanskje det hadde vært bedre i første omgang?

Noen som vet noe om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg var til UL pga blødninger like før uke 8, det var da innvendig,men siden jeg hadde blødd så var hun veldig forsiktig, du kan jo be legen være "lett på hånden". Jeg er nå 20+2. Tror nok ikke det kan forårsake en SA/MA, jeg fikk beskjed om at det var ikke noe jeg kunne gjøre for å forhindre en abort,men ble likevel sykmeldt. Jeg hadde blodansamling i livmor.

Skrevet

Det var et godt tips, si fra hvorfor jeg er der og at jeg er litt bekymra... Tror det er en mannlig gynekolog også, har hørt at de er mer forsiktige enn kvinnlige ;)

Skrevet

det kan hende jeg var til kvinnelig lege på sykehuset,men jeg hadde da hatt kraftig blødning så hun sa at hun skulle være forsiktig,holdt ikke på så lenge heller,sjekket hjerteaktivitet og hvorfor jeg blødde. Som hun sa: lurt å la området være i ro en stund fremover....

så det har vært minimalt med kos her i gården..........men nå har jeg ikke blødd på ca 5 uker! er 20+2 i dag

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...