PopUp Skrevet 30. juli 2007 #1 Skrevet 30. juli 2007 Er det bare å mose og fryse? Tilsetter man noe? Hva slags frukt?
LisaColli Skrevet 30. juli 2007 #2 Skrevet 30. juli 2007 jeg har fryst ned pæremos og eple/aprikosmos. tilsatte ikke noe nei. fryste i isterningposer og fryseposer! jeg kokte det først da.
PopUp Skrevet 30. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 30. juli 2007 Ja, koke først og stavmikser da eller? Er helt grønn jeg, hehe...
Murmeline Skrevet 30. juli 2007 #4 Skrevet 30. juli 2007 Kok i lite vann til mørt, hell av mesteparten av kokevannet. Stavmikser. Eple + pære (serveres evt med kanel for forandring) eple + pære + aprikos (tørkede aprikoser kan fint brukes, må da kokes litt lenger, klipp aprikosene i små biter før koking. Ikke for mye aprikos da dette er veldig søtt, og lett mageregulerende.....) eple, pære + mango (mango moses inn etter koking) + evt aprikos Ellers: babymat.com eller var det barnemat.com? Og kikk på dessertglassene i butikken for inspirasjon:)
PopUp Skrevet 30. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 30. juli 2007 Tusen tusen takk ) Fra når kan man begynne å gi smaksprøver av dette?
Murmeline Skrevet 30. juli 2007 #6 Skrevet 30. juli 2007 Jeg ville fulgt anbefalingen om fullamming til 6 mnd (hvis du ammer), ikke gi smaksprøver "for moro skyld" (vet ikke alder på babyen din). De blir tidsnok store:) Eple/pære er det mildeste for mage, så aprikos senere, det er litt tøffere. Se i butikkhyllene også, så får du noen tips der også. Jeg ville derimot IKKE startet med å gi smaksprøver av frukt. Flere har brent seg på det, babyen har lært seg å like søt mat, og vil ikke ha feks middag. Grøt er fint å starte med, lett å lage en mikroskopisk porsjon. En åpnet grøtpakke holder også lenge etter åpning, så økonomisk er det også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå