Gjest Skrevet 30. juli 2007 #1 Skrevet 30. juli 2007 Han er snart 3 mnd, og de siste ukene har han "oppdaget" hendene sine for alvor. Han stapper dem ofte i munnen. De siste dagene har han vært mer sutrete enn vanlig og sikler mer, tror jeg. Ligger også ofte med henda i munnen. Kan det være tenner? Så tidlig? KAn ikke kjenne noe i gommene hans - hvor lang tid pleier det å ta før de kommer frem?
snartmammapåny Skrevet 30. juli 2007 #2 Skrevet 30. juli 2007 Småen begynte vel å bite på hendene når han var et sted mellom 8 og 10 uker. Nå i det siste føler jeg det har tatt helt av. Men ingen tenner ennda her i huset iallefall. Småen er nå 3,5mnd. Har fått høre at noen blir plaget av tenner lenge før de kommer ut. Så noen babyer tygger rett og slett bare mer på hendene enn andre, selv om det kan være lenge til tennene egentlig kommer ut. Jeg kjøpte slik stoff på apoteket til å smøre på, det ser ut til å hjelpe litt. Men effekten varer ikke så veldig lenge da, kanskje en time eller noe slikt.
Mamma til to tette Skrevet 30. juli 2007 #3 Skrevet 30. juli 2007 De kan klø i månedsvis før tennene kommer, det var virkelig nytt for meg. Startet rundt to mnd med mye sikkel og så begynte tyggingen på hender og ellers alt han kommer over. For tiden er det veldig intenst, han klør som en gal stakkars og prøver å tygge på begge hender samtidig ,-) Dentinox heter det du kan smøre på men virker dessverre lite på vår gutt.
SaftSuse *Overtid* Skrevet 30. juli 2007 #4 Skrevet 30. juli 2007 Min er også 3 mnd og tygger for harde livet ) I følge HS er det noe de gjør i denne perioden, i tillegg begynner spyttproduksjonen å virke for alvor på denne tida, så da sikler de gjerne mer. Så det er nok helt normalt )
Gjest Skrevet 30. juli 2007 #5 Skrevet 30. juli 2007 Godt å høre at det ikke er noe unormalt iallfall. Han har vært så tilfreds med det meste helt siden fødselen, så det er liksom litt "unormalt" at han sutrer slik. Men det måtte jo komme en gang. Får ut å kjøpe Dentinox i morra og Paracet stikkpiller i tilfelle han skulle bli verre plaget etterhvert. Det går litt opp og ned da heldigvis - akkurat nå er han kjempeblid under babygymen sin
mayaya Skrevet 30. juli 2007 #6 Skrevet 30. juli 2007 mini her er 4 mndr. Han smatter på fingra så spyttet flakser.. jaja..
jordbærsjokolade Skrevet 30. juli 2007 #7 Skrevet 30. juli 2007 Hvis tennene ennå ikke har kommet når du har begynnt å gi ham fast føde og han fremdeles klør kan det ære en ide å kjøpe en sånn "netting smukk" . Vet ikke hva det heter jeg, men på babyshop hadde de en sånn liten netting pose man kan putte feks en kald frukt inne i som babyen kan gnage på uten at han får satt noe i halsen. Skjønte du det? Maten blir på en måte silt eller most gjennom nettingen, skal være veldig bra når tennene kommer:)
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 30. juli 2007 #8 Skrevet 30. juli 2007 Helt normalt ,mini her tygger og tygger på hendene sine,så i dag at det kommer to hjørne tenner oppe.Han er 3 1/2 mnd
Gjest Skrevet 30. juli 2007 #9 Skrevet 30. juli 2007 Mini er bare 7 uker, men har også oppdaget hendeen sine for fullt nå, han elsker å tygge og sutte på dem, spesielt ene hånden, tror gentlig han prøver å finne totten sin, hehe... Men uansett, ja det er vanlig, kjempevanlig og de kan tygge på hendene og sikle lenge, lenge før de får tenner. Mellomste begynte med dette da han var litt over 2 mnd og fikk sin første tann en uke før han ble 1 år ;-)
Gjest Skrevet 30. juli 2007 #10 Skrevet 30. juli 2007 Oi, håper det ikker tar så lang tid da Men det er jo greit så lenge han bare tygger på hendene, er mer bekymret for sutringa hans. Han sover da foreløpig, håper det går bra i natt..
Gjest Skrevet 30. juli 2007 #11 Skrevet 30. juli 2007 Lillebror på 4 mnd tygger masse på hendene sine, og ser på dem hele tiden. Han klør nok litt, men husk at det er helt normalt for babyer å bli bevisst på hendene sine på denne måten. Det betyr ikke nødvendigvis at de klør og/eller venter tenner. Det er også deres måte å oppdage verden på å putte ting i munnen. Det er ikke nok å se på, det meste må også tygges litt på ;0)
-spent- Skrevet 31. juli 2007 #12 Skrevet 31. juli 2007 Sånn er jenta mi og, hun putter henda i munnen hele tida og gnager på dem. Begynner å lure litt på tenner her også. Hun er 8 uker gammel. Jeg selv og pappan min fikk tenner da vi var 3 mnd. Så er jo fullt mulig hun er lik mamman og bestefaren sin, hehe:)
LINDA*** Skrevet 31. juli 2007 #13 Skrevet 31. juli 2007 Heh.. Sånn er det her også. *tygge*tygge*slafse*sikle*slafse*sikle* hehe. Spørsmål (hvis det ikke er for seint, og for langt ned i tråden:) kan man gi dem frukt gjennom netting når de er 3 mnd? Min er 3 mnd neste uke..
ifie Skrevet 31. juli 2007 #14 Skrevet 31. juli 2007 Jeg har nettopp kjøpt en slik "nettingsmokk" og på pakken står det at de er for barn fra 5 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå