Gå til innhold

Trippel test og UL idag, over 15 uker

GuriGuri

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søren og jeg er irritert på legen min!! Jeg var der i midten av uke 8 og hun gjorde absolutt ingenting og fortalte meg heller ikke noe av det jeg har rett på pga alder. Hun selv nevnte alderen min at det var bra vi lykkes nå etc.

Så jeg tenkte at de tingene tok vi på neste kontroll.

Etter det har jeg jo fått med meg viktigheten av tidlig blodprøve og tidlig ul. Fikk da til slutt tak i jordmor og på den kontrollen var jeg allerede 15+0 uker, fikk da time med en gang ( idag ).

Trippeltesten får jeg ikke svar på før om to uker. UL kunne hun ikke måle nakkefold e.l men andre ting så greit ut. Legen på UL var litt oppgitt over at jeg var så langt på vei. Hun satt meg frem 5 dager i tillegg.

MEN man kan jo ikke bekymre seg før man vet at noe negativt er påvist, men jeg kjenner at jeg ubevisst holder tilbake det lille gledeshylet. Håper tror og føler at alt er ok, men man VET jo aldri. I tillegg er man så langt på vei nå at ved feks avbrytelse av svangerskap pga defekter etc så må man faktisk føde............... Nei off, det hadde jeg aldri orket.

Spurte om det var for tidlig å se kjønn, da sa hun bare ja. Var ikke så villig til å lete etter det visstnok. Ikke viktig heller men jeg er så nykjerrig;-)

Forb&()a greier med denne alderen da!! ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært i samme situasjon som deg....og ja...tankene er mange....både positive og negative.....

Du vil jo få svar på trippeltesten din, og den blir sikkert det samme som forventet til din alder.....Du får bare ta det med et smil...håpe....å ikke minst stole på UL. Det har jeg måttet gjort.... =)

Lykke til =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...