Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Da jeg var veldig ung ble jeg gravid, hadde vanskelig for å bestemme meg for hva jeg skulle gjøre, jeg ble syk, kastet opp 20 ganger om dagen, fikk ikke i meg noe mat, kastet til og med opp igjen vann, jeg kom meg ikke opp fra sengen og sov ca 18 timer i døgnet, kjæresten min måtte dusje meg, og hjelpe meg på og av med klær, det føltes som jeg skulle dø, det hele endte med at jeg ikke klarte mer, og akkurat tre måneder på vei toj jeg abort....

..Nå er jeg 5 år eldre, med fast partner og vi vil gjerne ha barn, mer enn gjerne, det er alt jeg vil, men jeg gruer meg, hva om det blir sånn, i 9 måneder, er det noen som har noen tips, råd, hjelp!!??

Bare så det er sagt så dokumneterte legen for meg at det ikke var noen skade på barnet, det var et friskt og sunt foster.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9953615-sliter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du hva jeg tenkte selv når jeg var 2,5 mnd på vei, dette klarer jeg ikke, dette klarer jeg ikke og vurderte selv abort for jeg lå strekk ut....men sykehuset tok imot meg med åpne armer og fikk lagt meg inn og jeg fikk intranevøst og masse råd hvordan alt kunne ordne seg...

Hvis du skulle finne på å bli gravid og blir dårlig, så dårlig at du spyr 20 ganger i døgnet så har du da hyperemesis som er utrolig utrooolig slitsom for den gravide både psykisk og fysisk...du MÅ da legges inn og få hjelp, legene vil hjelpe og se hvor alvorlig hyperemesis du har, noen trenger intranevøst, hvis det ikke hjelper får du mat i sonde....pluss sterke kvalmestillende medisiner...

Råd når testen viser positivt:

-Få legen din til å henvise deg til samtale med sykehuset/føden

-Les igjennom det jeg har skrevet på disse sidene, står mye hvor jeg fikk hjelp osv.

-Oppsøk psykolog som kan hjelpe deg å bli sterkere psykisk til å takle et eventuelt hyperemesis svangerskap (Dette skal jeg gjøre med en gang streken viser positivt hos meg)

Hvis du lurer på mer så kan du også sende meg pm...lykke til!!! Dette klarer du:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9953615-sliter/#findComment-9994773
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...