Anonym bruker Skrevet 30. juli 2007 #1 Del Skrevet 30. juli 2007 Var idag på nav trygd å snakket med de angående søknad om " krav til ytelse ved fødsel og adopsjon". Jeg og faren til barnet har hver vår adresse,men er kjærester. Nav trygd mente at dersom vi var kjærester så hadde jeg ikke rett til å søke om stønad for enslig forsørger,men som sagt så har vi jo hver vår adresse. Det jeg lurer på er om det er noen hensikt for meg å sette meg opp som enslig forsørger? Vil jeg tjene mye mer på det ? Nav trygd mente at jeg ikke ville få engangs stønad,men et beløp utbetalt hver mnd i permisjonstiden. Har jobbet lite,står som arbeidssøker hos nav arbeid.Har jobbet litt som tillkallingsvikar det siste året.Har tjent 50 000 ifjor + det jeg har fådd i dagpenger ( 355 kr dagen). Siden mai mnd har jeg vært sykemeldt pga bekkenløsning.Har termin 15 oktober ... Syns jeg fikk dårlig informsjon fra nav trygd om hva som vil lønnes for meg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9953056-hva-burde-jeg-gj%C3%B8re/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2007 #2 Del Skrevet 30. juli 2007 Det vil lønne seg for deg å få foreldrepenger siden du har tjent såpass mye mer enn beløpet for engangsstønaden samt at arbeidsledighetstrygden gir grunnlag for foreldrepenger, så du kan i utgangspunktet på like mye utbetalt når barnet kommer om du velger 100% utbetaling. Det er sant at du ikke har krav på ytelser som enslig forsørger da du er sammen med barnefar. Han er jo like forpliktet til å forsørge dere og regner med han stiller opp med de midlene han har til barnet, ellers er han ikke mye å samle på. Har selv vært enslig forsørger og mener det er å snyte staten og de som virkelig trenger det om du sier du er aleneforsørger når du i realiteten ikke er det. Jeg hadde iallefall ikke hatt samvittighet til å lyge slik da jeg var enslig. Du kan i værste fall bli tatt og måtte betale tilbake alt du har fått urettmessig og kontrollene er blitt intensiverte de siste årene og det er ganske mange som er blitt tatt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9953056-hva-burde-jeg-gj%C3%B8re/#findComment-9953420 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå