Gå til innhold

Blodtrykk


♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀

Anbefalte innlegg

Ser på skjema jeg fikk hos legen idag at det står 110/70 er det bra? Sa ikke noe om at det var høyt eller noe- skrev det bare ned.....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Et blodtrykk på 110/70 er bra ja! Kjempefint trykk det, så ingen grunn til bekymring! Legen din burde jo sakt at det var normalt. Men det var vel derfor han "glemte" det, hadde nok blitt et samtaletema dersom det var høyt eller lavt!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bra, for jeg har hatt høyt blodtrykk før...

 

Trodde legen skulle snakke veldig mye om hva en bør spise og ikke spise, vitaminer og sann, samt trening. Heller ikke min høye vekt ble samtaleemne...

 

Idag skal jeg hjem å lese bøkene jeg fikk....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodtrykket ditt er iallefall fint nå. Og det vil lege og jm følge videre fremover også, så ikke tenk så mye på det du.

 

Dersom det var føste kontroll, er det veldig mye papirer som fylles ut og lar det ikke være mye tid igjen til andre temaer. Jeg vil tro kosthold, trening og annet vil bli et tema ved neste kontroll. Føler du at det er noe du må ha svar på nå, eller noe du lurer felt på, kan du jo kontakte legen igjen før neste kontroll.

 

Jeg var til min første kontroll for ca 1 uke siden, og vi fikk heller ikke mye tid til å snakke om andre ting (enn å fylle ut papirer og det aller nødvendigste). Så kos og sette seg ned å lese brosjyrene og bøkene da....

 

Lykke til med den voksende magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde 70/110 tidligere..det mente de var lavt.. målte på nytt idag og da var det 80/156..litt høyere etter litt mer næring:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et blodtrykk på 80/156 er ikke særlig bra. Er du sikker på at du ikke har byttet om på tallene?? Et undertrykk (altså det siste tallet) skal normalt være ca 80. 156 er høyt og kan gi plager, og er ugunstig i lengden. Men jeg regner egentlig med at du har snudd litt på tallene her...ikke så ille da, men fortsatt litt i høyeste laget. Normalt BT: 120/80 (i følge boka, men så klart litt slingring, er ikke unormalt eller galt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...