Anonym bruker Skrevet 30. juli 2007 #1 Skrevet 30. juli 2007 Jeg har lenge letet etter det perfekte navnet til babyen i magen. Vi hadde funnet ett, men så har naboen tatt det på sin nyfødte. De kommer antagelig til å begynne i samme klasse og vi er venner med de, så vi vil derfor ikke bruke navnet. Her en natt jeg lå og tenkte på navn, kom jeg plutselig på Tideman. Er ikke det litt kult? Kan jeg bruke det på babyen? Vi ønsker oss et solid og skjeldent navn, som ikke halve klassen heter. Og føler at Tideman fyller de kravene. Jeg liker det mer og mer etter som jeg smaker på det. Hva med dere?
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2007 #2 Skrevet 30. juli 2007 Hyggelig navn. Vet bare om en liten gutt som heter det, i Bærum.
Ioren Skrevet 30. juli 2007 #3 Skrevet 30. juli 2007 Veldig uvant, tror jeg kun har hørt det brukt i Sesam Stasjon før =) men fint er det jo når man på en måte får vent seg litt til det
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2007 #4 Skrevet 30. juli 2007 Tiedemanns Tobakk...eller Tideman og Gude, kunstnerne.
Gjest Skrevet 30. juli 2007 #5 Skrevet 30. juli 2007 En av brødrene til min farmor het Tideman. Jeg digger det navnet )
Milletrille Skrevet 31. juli 2007 #6 Skrevet 31. juli 2007 Da jeg så overskriften her, så tenkte jeg at DET kan man virkelig ikke kalle gutten sin, tenkte bare på tobakk. MEN når jeg fikk smakt litt på det og lagt tobakken vekk, så syns jeg faktisk det var et vedig fint navn. Solid og sjeldent ja.
Leirha Skrevet 31. juli 2007 #7 Skrevet 31. juli 2007 Veldig uvanlig, men det klinger liksom godt. Virker som et solid pg tryggt navn, hvis det er det du/dere er ute etter så syns jeg det passer bra.
Vannmann35 Skrevet 31. juli 2007 #9 Skrevet 31. juli 2007 Får veldig assosiasjoner til Tidemans tobakk, men utover der er det i grunnen et koselig navn. Synes dere kan bruke det!
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #10 Skrevet 31. juli 2007 LIker det bedre når jeg har hørt det noen ganger, koselig navn. Syntes også Herman er litt søtt:)
Anonym bruker Skrevet 1. august 2007 #11 Skrevet 1. august 2007 Kjempe koselig navn! veldig uvant, men jo mer jeg tenker på det jo finere blir det...
Anonym bruker Skrevet 1. august 2007 #12 Skrevet 1. august 2007 Må nesten bare advare om at jeg vet om flere andre som vurderer Tideman .. Dere bør være forberedt på at det KAN bli et Topp-ti navn om et par år.. Men det er jo ikke sikkert det gjør noe, da.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2007 #13 Skrevet 2. august 2007 vi vurderer det. men er også redd det kan bli poppis...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå