Gå til innhold

Hva kan være grunnen da det blir få befruktninger og få som deler seg som de skal??

Anbefalte innlegg

Har bare fått tre befruktninger på begge forsøkene. Av de er det bare ett hver gang som har delt seg ok... Hvorfor er det slik tro? vi er unge og friske begge to..

Blir så misunnelig på de som får mange egg på frys..noen får jo alle de befruktede eggene på frys.

Skal igang med tredje forsøk nå snart..er skikkelig sugen på å få starte, krysser fingra for bedre resultat:-)

Fortsetter under...

Hei du..

Ville bare fortelle min historie.. Fikk ut 40 egg og 9 på frys ved første forsøk.. De var utrolig bra fortalte legen.. Nå har jeg brukt opp alle 9og jeg har ikke opplevd positiv test.. Jeg tror ikke det kommer ann på hvor antallet men på kvaliteten...

Jeg skal nå inn på 2 forsøk og håper på færre egg...

Ønsker deg masse lykke til :)

oh du dæven...40 egg?? Ja det var mange.... nei du har sikkert rett. kvalitet framfor kvantitet. Men kunne likevel ønske at noen flere var brukbare.

Skjønner bare ikke hvorfor det er så få... ble gravid på egen hånd som 15-åring (uff,uff), men det var før fjerning av cyster og div som gjorde en av eggstokkene ute av spill og en tett eggleder.

Lykke til Jehn! Krysser fingra for færre (og bedre) egg hos deg!!

Hei.

Jeg har "bare"fått ut 7 og 8 egg. Begge gangene var det bare 2 som ble befruktet. Begge eggene delte seg begge gangene, men ved forsøk 2 var det bare ett med topp kvalitet. 1. forsøk hadde vi kun IVF, ved 2. brukte de ICSI ved 4 av eggene (to av dem som ble befruktet). Fikk beskjed om at mine egg nok var selektive, vanskelig å trenge gjennom og/eller at mannens svømmere ikke hadde enzymet som trengs for å komme inn til egget. I tillegg kan det være at kombinasjonene av det ene egget og den spesielle sædcellen ikke var "liv laga"

Vi var så utrolig heldige at vi har et nydelig barn fra hvert av disse forsøkene, så for oss stemte det at det er ikke kvantiteten, men kvaliteten som er viktig!

Lykke til videre!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...