Gjest Ut på tur Skrevet 30. juli 2007 #1 Skrevet 30. juli 2007 http://www.gronnhverdag.no/artikkel.php?id=1697 Her er det litt å hente for oss som synes vinteren var grønn og sommeren kjip og lurer på m det er noe vi som småbarnsforeldre kan gjøre for å hjelpe miljøet. Og her er det info både til stoff og papirbleiebrukere
Gjest Skrevet 30. juli 2007 #2 Skrevet 30. juli 2007 Bra artikkel, alltid greit å ha gode argument når en møter innbitte tøybleie-nektarar *hehe*
Gjest Ut på tur Skrevet 30. juli 2007 #3 Skrevet 30. juli 2007 Det er sant Men er jo flott at de også gir noen tips til alle stoffbleiebrukere synes jeg
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #4 Skrevet 9. august 2007 Bruker papirbleier og kommer til å fortsette med det... Mener heller at samfunnet bør gjøre noe med bruk og kast mentaliteten før gjennbruksbleier skal prakkes på småbarnsforeldre... Det at det i dag er billigere å kjøpt ny laserprinter i stedet for å kjøpe ny toner er helt horibelt synes jeg. Men man gjør ofte det billigste, derfor sitte vi her med 1 farge, blekkskriver. 2 svarte laser skrivere og 2 fargelasere
Lumsk Skrevet 11. august 2007 #5 Skrevet 11. august 2007 Vi velger også ofte det billigste og bruker derfor tøybleier. Endring av bruk og kast-mentaliteten er ikke noe hele samfunnet vil gjøre noe med samtidig. Du må selv velge å gjøre det og begynne av eget initiativ.
Gjest Ut på tur Skrevet 11. august 2007 #6 Skrevet 11. august 2007 Som du ser annonym har jeg ikke lagt inn artikkelen som en oppforring til stoffbleier. Tvert imot likte jeg deres vinkling at papir ikke nødvendigvis er fy fy, men de oppfordrer jo til at man skal velge noen bestemte merker. Det kan vi som forbrukere gjøre noe med...om vi ønske det. Og i og med dette er et bleie forum falt deg meg mest naturlig å informere videre det jeg hadde funnet ut om bleier ikke alt mulig annet vi kan spare miljøet (som f.eks printere) Jeg er selv ingen forkjemper for stoffbleier, selv om vi prøver det ut. Grunnen til jeg tok kontakt med Grønnverdag var rett og slett for å finne ut om det var noen miljøgevinst å bruke stoff, eller om det er bare skryt. Vi velger faktisk stoff av andre grunner enn miljø og pris
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå