Gå til innhold

Jeg sliter med nedtrapping!

Anbefalte innlegg

Hei

I midten av juli fikk jeg brystbetennelse og jeg bestemte meg samtidig for å slutte fullpumpinga. Det tok både fryktelig mye tid og gikk ut over helsa mi....Jeg har jo en 2,5 åring, som trenger mamma mye om dagen. Men jeg sliter sånn med denne nedtrappinga, pga at jeg så lett får tette melkeganger. Når jeg får det må jeg jo pumpe tomt for at det ikke blir betennelse. Da får jeg aldri mindre melk...Jeg kan bruke bh, pga fysiologiske årsaker, heller ingenting annet stramt... Jeg bruker lecitin og drikker peppermynte te. Men jeg får spreng etter 3-4 timer og må opp om natta og pumpe...

Noen med gode råd?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9950796-jeg-sliter-med-nedtrapping/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg brukte to uker på å bli kvitt plagene sist. Men da hadde jeg gradvis trappa ned til bare ett måltid om dagen. Jeg pumpa så sjelden jeg orka, og de gangene jeg fikk klumper i brystet, måtte jeg til med olje, massasje og pumpe. For meg ble det lengre og lengre mellom hver pumping, og etter to uker gadd jeg ikke lenger ta meg bryet.

Nå har jeg hørt at det finnes medikamenter å få på resept som kan bidra til å senke melkeproduksjonen. Sliter du ut over to uker, ville jeg nok oppsøkt lege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...