Shauri Skrevet 30. juli 2007 #1 Skrevet 30. juli 2007 Lurer på om noen har sterke meninger angående dette. Jeg har et drømmenavn til en eventuell fremtidig jente som da er sammensatt av min farmors navn og hans farmors navn. Vil det kunne bli ubehagelig for de andre besteforeldrene om en da ved neste barn ikke kaller opp etter dem? Og så har jeg en fantastisk bestevenninne ved navn Gina. Og synes det navnet er bare helt nydelig. Noen som har alternativ til et navn som passer til Gina? Samme om det kommer før eller etter
volve Skrevet 30. juli 2007 #2 Skrevet 30. juli 2007 Jeg tror det kan gå helt greit å kalle opp etter noen og ikke etter andre, litt avhengig av hva slags forhold de ulike besteforeldrene har til hverandre. Det er jo kjempeflott at du har funnet et navn som kaller opp to på en gang, og det blir sikkert veldig glade. Gina er et fint navn, og siden det er kort passer det godt til å stå foran et av de "vanlige" andre fornavnene som Marie, Sofie, Louise osv. Gina Louise er fint, synes jeg. Gina Viola ville også være flott dersom du vil ha noe litt mer spesielt.
Milletrille Skrevet 31. juli 2007 #3 Skrevet 31. juli 2007 Det er alltid hyggelig å kalle opp etter besteforeldre, men tror ingen bryr seg om at man ikke blir kalt opp etter, selv om noen andre besteforeldre blir det. Ble veldig nysgjerrig på dette navnet jeg da Gina er kult navn!
Shauri Skrevet 31. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 31. juli 2007 Navnet jeg tenker på er Jenny Elisabeth. Jenny er etter min farmor, og Elisabeth etter hans farmor. Eventuelt så liker jeg også Lilly Elisabeth (da etter min morfars søster) Tenker liksom ikke på det å kalle opp etter noen, bare litt tilfeldig at de navnene jeg liker best er det noen av i familien fra før Men nå er det nok langt inn i fremtiden enda, og må jo diskutere med samboeren min også hmm... kanskje Gina Elisabeth hadde fungert..
smy & prompegrisen Skrevet 31. juli 2007 #5 Skrevet 31. juli 2007 Vi skal kalle opp lillegutt etter oldefedre vi. Da slipper i hvertfall de som ikke blir oppkalt å bli fornærmet, ingen av dem lever lenger dessverre...
Vannmann35 Skrevet 31. juli 2007 #6 Skrevet 31. juli 2007 Det er koselig med oppkalling og jeg tror besteforeldre skjønner at man ikke kan kalle opp etter alle samtidig også. I vår familie har vi oppkalling etter både farmor og farfar, men ingen etter mormor og morfar - det har bare ikke passet seg sånn. Har aldri hørt om noe misnøye rundt det. Gina Andrea Gina Margrete Gina Marie Gina Louise Gina er et stilig navn :-)
Anonym bruker Skrevet 1. august 2007 #8 Skrevet 1. august 2007 Om dette er personer som fremdeles er i live så kan det bli litt forvirrende. I vår familie har vi Henrik og lille Henrik og det er litt slitsomt. Syntes ellers det er helt greit og ikke kalle opp de andre det er jo ikke alle navnekombinasjoner som er like heldige
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå