Gå til innhold

Erfaringer med fostervannsprøve?

Artemis*på overtid*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min opplevelse på Ullevål i forrige uke var bare positiv. Det hele tok bare 20-25 minutter. Først får du se babyen på ultralyd slik at de (to leger i samarbeid)kan se hvor de skal stikke nålen. Den er forøvrig svært lang, men ikke fortvil, den gjør ikke spesielt vondt. Snarere litt ubehagelig. Du blir hele tiden fortalt hva som gjøres, hva du kommer til å kjenne, og du kan se alt på skjermen mens det foregår. Selve stikket og hentingen av fostervannet tar bare en 3-4 minutter mener jeg å huske. Etterpå får du se ultralydbilder igjen som forsikrer deg om at babyen har det fint! Ingenting å bekymre seg for i det hele tatt. Jeg hadde lite eller ingen smerte i etterkant. For min del er det nå bare å vente på resultatet, og det er det verste med det hele egentlig....Lykke til om du bestemmer det for fostervannsprøve!

Det høres betryggende ut! Ingen særlige smerter?

jeg er ennå ikke gravid, men prøver å tøffe meg opp til å face den lange nåla når den tid kommer....snart håper jeg!

Lykke til med svarene begge to!

...og er det noen andre der ute som har erfaringer de vil dele, så er jeg takknemelig for det!

jeg var på riksen å tok prøven. Syntes nåla var veldig lang,og halvparten av den forsvant inn. Fikk en trykkende følelse mens nåla va på vei inn, men det gikk helt greit... Ingen smerter i ettertid, ikke fysiske ihvertfall. Det er ventetiden som nesten tok knekken på meg....den er jo kraftig lang og hard. men svaret kom, og jubelen kunne slippes løs;)

• 2 uker senere...

hei,

jeg var og tok prøve i går. Det hele gikk smertefritt, slappet av og pustet rolig slik at jeg ikke var anspent. Jeg kikket ikke på nåla, så ingen grunn til det. Kikket kun på ultralydbildet. Har vært blodgiver og det var vondere enn dette stikket.

Ventetiden er nok det værste :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...