Gå til innhold

Hjelp! 2 uker gammel, og ennå ikke fått navn...

Anbefalte innlegg

Vi har enå ikke greid å finne navn! Og gutten min har blitt 2 uker. Noen gode forslag? Helst dobbeltnavn, og det bør stå litt i stil med Joachim Alexander. "Oppbrukte" navn som Kim, Andre, Stian osv skal ikke være med, uten at det blir svært spesielt sammen med et annet navn...

Fortsetter under...

Annonse

Vi står litt fast. Før fødselen ville samboeren ha John, etter hans far. Dette, og Johan liker jeg ikke, Johannes er greit. Men han vil ikke ha Johannes, han vil ha John... Etter fødselen synes han at gutten ser ut som en Fredrik, så jeg har vært innom Jan Fredrik, men det heter jo dommeren i Idol... Dessuten liker jeg ikke så godt Fredrik, det minner meg om ender (fuglen) og da også Klodrik i Donald... Ikke de beste assosiasjoner...

Navn jeg liker veldig godt er:

Dominic

Niklas

Nataniel

Men det het hundene/katten til mamma (ja, oppkalt etter folk i Isfolket).

Michael (litt tungt, spesielt som dobbeltnavn)

Mattias

Trym

Imre

Arin

Jardar

Liker godt ganske vanlige navn også, men jeg digger de mer uvanlige. Ønsker helst et navn som ikke er "hardt" eller "vanskelig" som Jardar...

Jeg vil bare si: Ikke fortvil... og ikke forhast dere. Gutten min er nå 7 uker, hadde egentlig fått et navn, men det passet ikke gutten. Holder på å skifte navn for tiden... Enda 1-2 uker til vi må sende navneskjema før dåpen.

Ellers et forslag: Markus Sebastian

Annonse

Noen forslag fra meg:

Philip Christopher og Joachim Alexander

Jonathan Eliah og Joachim Alexander

Gabriel Andreas og Joachim Alexander

Edvard Johan og Joachim Alexander

Michael Andreas og Joachim Alexander

Zakarias og Joachim Alexander

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...