Gå til innhold

Når forteller dere søsken om den nye babyen?


Marit & de 3 knøttene

Anbefalte innlegg

Har en gutt på 4 1/2 år og ei jente på 3 år som jeg vet kommer til å bli kjempeglade når de får høre om nykomlingen i mammas mage. Er litt redd for at de skal få høre det av andre enn oss foreldrene at de skal få et nytt søsken...etterhvert som det kommer ut. Kun slekt som vet det foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. JEG vil fortelle det til søsken etter UL i uke 18. Da kan man jo også vise bildet av babyen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte det til gutten min på 3 år så fort jeg testet pos jeg...

 

Han er "litt" bortskjemt, så fant ut at så fort han får vite det så kan han bli vant til tanken at det kommer en til som vil etterhvert kreve mye av mamman hans. Han er også VELDIG mammadalt.

 

Men hvem HAN har sagt det til vet jeg ikke... Han fortalt søstera mi for litt siden (mamma, pappa, søster og svigermor vet nå at jeg er gravid) at mamma hadde spist babyen...hehehe... Han ville ikke at jeg skulle spise han og...hehe...søt da...=o)

 

Men om han har fortalt de i barnehagen vet jeg ikke, tror ikke det... Men som sagt man vet jo aldri...=o)

 

Er forsetten 9+3 i dag...Så du kan jo fortelle så fort du føler for det...Du har jo alt fortalt til slekten så hvorfor ikke nå til barna også?=o)

 

Tenkte jeg skulle ta han med på en UL i uke 12 så han får se hele babyen i magen min...HVis han er interesert da=o) Det blir noe helt annet...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte vi skulle vente en god stund. Ellers blir ventetiden så lang for dem. I bestefall til jeg er 4-5 mnd på vei. Vi får se om vi klarer å vente så lenge. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror forresten ikke de tillater søsken på UL. Iallefall ikke på sykehuset her(Levanger).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me skal på UL på tirsdag, er då 9+6.. Har allerede fått stor mage, og han på 7 lurer fælt på kva som er der inne..He.he

Hadde MA 1 feruar, begynte å blø 3 dager før ordinær UL, var då 20 veker, skulle egentlig ha barna med, men takk og lov så vart det ikkje slik.. Skal aldri ta dei med, ein veit jo aldri, veit og om fleire som har hatt dei med, og fått beskjed om at det ikkje er liv..

Er alt bra på UL så kommer vi nok til å sei det til dei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De anbefaler ike å ta med barna på UL i tilfellet noe skal være galt med den lille i magen.

Jeg har fortalt det til eldste mann, han blir åtte, men det er fordi jeg er dårlig og veldig trøtt. Han ble veldig glad, og tror han har fortalt det litt rundt omkring, selv om det enda er hemmelig:P

Jeg er 10 uker på vei, og blitt ganske stor,så har fortalt det til næremste familie og noen få venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det i uke 11.... og hadde MA uka etter.......

Skulle ønske jeg ikke sa noe - for mine to på 5 og 7 ble velig lei seg og prater enda om babyen som ble "ødelagt" og døde inni mamma. Ble mye tøffe spørsmål i etterkant - så denne gangen venter vi til etter uke 12 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...