Gå til innhold

Tidlig ultralyd?


nr2iseptember!!

Anbefalte innlegg

Hei. Er 7 uker på vei og leser at mange har vært på UL i uke 7 og i uke 8. Er dette noe dere spørr legen om fordi dere er engstelig eller bestiller dere time på privat klinikk? Har en SA bak meg så vil gjerne ha UL så tidlig som mulig bare for å roe meg litt.. Kan legen henvise meg hvis jeg ønsker dette? Kan noen hjelpe meg med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mistet i uke 8 og er nå gravid igjen. Tenker det samme som deg så jeg spurte fastlegen om muligheten for tidlig ultralyd. Hun skrev en henvisning men jeg fikk beskjed om at det var veldig tvilsomt at jeg fikk det i og med at jeg har "bare" en spontansbort bak meg. Det er visst stor pågang at de som ønsker utralyd. Så hun foreslo privat ultralyd hvis jeg veldig gjerne ville ha tidlig ultralyd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var til abortsamtale og da tok dem UL for å se hvor langt jeg var på vei.Var da 8+5 Klarte ikke ta abort så nå er jeg 11+2 i følge UL og 12 + 4 i følge første dag i siste mens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært til 2 UL allerede i uke 4+1 og 6+1, skal på en til når jeg er 12+1! :)

Har et høyrisikosvangerskap den gangen her.... Derfor får jeg tidlige og flere UL enn andre......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en MA i februar da jeg ble gravid igjen så spurte jeg om legen kunne skrive henvisning,jeg fikk tidlig UL, hadde fått uansett i uke 12 for jeg har epilepsi,men det var på den UL sist de oppdaget MA så jeg ville ha det tidligere. I brevet fra sykehuset sto det at det kunne være opptil 8 uker ventetid men jeg skulle få innen 3 mnd,heldigvis slapp jeg å vente så lenge. I begrunnelsen sto det pga helsemessige årsaker, det blir jo det samme for deg også vil jeg tro,men det er kanskje forskjellig ftra sykehus til sykehus. Jeg var på buskerud sentralsykehus. For å svare på spørsmålet ditt så kan legen henvise deg hvis du spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...