Gå til innhold

Aller siste gang: Er Mathea og Erlend "stilkræsj"?

Anbefalte innlegg

Grubler meg gal....

Mathea kan jeg ikke gjøre noe med, hun er 2,5 år :) Mathea er av hebraisk opprinnelse. Ganske sjeldent navn, men populært i det siste.

Erlend kan jeg gjøre noe med, det er bare det at gutten passer så godt til å hete det. Erlend er av nordisk opprinnelse. Ikke så sjeldent navn, men heller ikke så populært nå.

Blir denne søskenkombinasjonen "feil"???

Fortsetter under...

Jeg kan ikke forstå folk som snakker om at navn på

søsken bør passe sammen...? Hvorfor det?

Bør en finne seg en partner med passende navn også?

Jeg synes dette er bare tull.

Gi barnet det navnet som dere føler passer best til _barnet_ deres,

ikke gå ut fra hva den andre heter... Det blir mest riktig!

Erlend er et kjempeflott navn! Det er også Mathea!

Gjør det som dere føler er riktig i for hold til barnet :o)

Både Mathea og Erlend er flotte navn! Passer kanskje ikke helt sammen, blir jo litt forskjellig type stil. Ville nok kanskje ha valgt ett annet navn til Mathea, men det er bare min mening. Liker du Erlend og føler at det passer perfekt til gutten din, ja så velger du det navnet...

Annonse

Fine navn begge to.

Trenger da ikke ha samme "stil".

Barna er to ulike individer. De må få det navnet som passer best til dem, så er det Erlend som passer best synes jeg du skal gå for det. Flotte navn begge to!

Lykke til...

Erlend er et kjempefint navn, og jeg ser ingen grunn til at det ikke skulle kunne la seg kombinere med Mathea. Navnene klinger bra sammen, selv om de muligens er i litt ulike kategorier. Det blir for dumt hvis man skal la noe sånt avgjøre et ellers fint navnevalg :-)

Jeg synes det er fin "søskenkombinasjon" om man nå *må* ha det... :) Ser ikke poenget helt selv men... ;)

Selv om Mathea har en annen opprinnelse er det relativt "vanlig" i Norge også....

Erlend og Mathea... jo, det høres bra ut =)

Tusen takk til alle som har svart! Dere har hjulpet meg i å bli enig med meg selv i at det viktigste er at navnet passer til personen :)

Nå "smaker" vi på Erlend denne uka, så får vi se om magefølelsen min holder så lenge... (ambivalent, jeg?)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...