Gå til innhold

Jeg har noen spørsmål om ketosese... kan noen svare?


Stolt mamma

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg har ca 10kg jeg har lyst til å ta av og vurderer sterkt å prøve denne kuren.

 

Jeg lurer på hva som skjer når man er fornøyd og har gått ned det man ønsker.. Er det lett å gå opp igjen?.. litt redd for jo-jo-effekten..

 

Også - jeg har en datter på 21mnd som jeg fortsatt ammer.. dvs ammer litt på kveld og litt om morgenen. Vet at man ikke skal slanke seg når man ammer.. men er litt usikker på om det gjelder når barnet er så stort. Hun spiser jo all mulig mat nå, så det er jo mest for kosen. Hadde tenkt å fortsette til hun er ca 2år.. Men hvis jeg går på denne kuren - er det da fare for å miste melka?

 

Håper noen kan svare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet at gravide ikke skal gå på denne kuren, og som en hovedregel skal man ikke slanke seg på ulike dietter når man ammer, så jeg ville absolutt ha ventet til du var ferdig å amme.

Jeg skal prøve dette selv nå neste uke, og har også tenkt på det med jo-jo effekt. Det er vel slik som med alle andre måter å gå ned i vekt på, at hvis man faller tilbake til gamle synder så vil vel vekta gå opp igjen.

Slik som jeg har forstått det her, så bør man gradvis introdusere mer karbohydrater i kostholdet når man har oppnått ønsket vekt, og legge seg på et nivå hvor man ikke legger på seg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Jeg sendte en mail til de jeg.. og fikk svar kl 03 i natt.. hehe..

Han sier at så lenge datteren min er så stor og spiser flere måltider om dagen så ser han ingen problemer med at jeg begynner på denne kuren. Han er vel lege så han bør vel vite dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...