Anonym bruker Skrevet 29. juli 2007 #1 Skrevet 29. juli 2007 Jeg har to barn og trenger virkelig et råd for god prevensjon. Nå er jeg ferdig med å få barn, men ønsker ikke sterilisere meg. Har tidligere gått på p-piller men mye hormoner er virkelig ikke bra for meg.. er også skeptisk til spiral.. liker ikke gynekologer i utgangspunktet.. noen tips?
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2007 #2 Skrevet 29. juli 2007 Pearly eller ladycomp kanskje? Det er jo totalt uten hormoner. Diskuterte det litt med legen min om pearly/ladycomp og han mente det var et greit alternativ. Muligheten for å likevel bli gravid er jo større kanskje en med hormoner, så legen mente at en måtte ha det i bakhodet at det likevel KAN skje, og en må ta konsekvensen av det. Har selv p-stav, men jeg er ikke helt fornøyd med den så jeg skal fjerne den på torsdag. Da blir det å prøve pearly for meg. Bådejeg og mannen er enige om hva vi gjør om jeg blir gravid.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2007 #3 Skrevet 4. september 2007 Kondom er jo et greit alternativ.. spørs litt om en kan bli gravid eller er ferdig med å få barn.. Kondom er jo et sikkert alternativ,dersom den brukes riktig.. dersom en IKKE vil bli gravid flere ganger, er det lurt å bruke et prevensjonsmiddel som er kjent for å være veldig sikkert..dumt å drive å ta abort sånn uten videre hele tiden...er jo tross alt et nytt menneske det er snakk om da...
Anonym bruker Skrevet 5. september 2007 #4 Skrevet 5. september 2007 Skilsmisse, hehe. Vurderer det faktisk selv fordi jeg har problemer med ALL prevensjon. Blir superdeppa av alle p-piller jeg har prøvd, minipillen conludag er den som satte meg mest ut. Nå har jeg kobberspiral og er ikke fornøyd. Den har vært et mareritt fra dag en med verk i ryggen nesten hver dag, og MASSE blødninger. De første 4-5 dagene i menstruasjonen styrtblør jeg og må bruke både bind og tamponger samtidig. Hvis jeg ikke bytter hver time blør det tvers gjennom. I tillegg har jeg plutselig fått forferdelige mens-smerter, og er helt satt ut de første dagene. Orker ikke pratet til hverken mann eller unger nesten. For oss er kondomer uaktuelt. Vi har vært sammen for mange år til de, og jeg vet de blir glemt når ting skjer. P-stav tror jeg at vil slå meg ut i like stor grad som minipiller/p-piller, så det vurderer jeg ikke engang. Brukte noen stikkpiller som het patentex for flere år siden, med sæddrepende effekt. De fås kun på apotek i utlandet /internett nå til dags. Vet ikke om det blir sikkert nok for deg? Det er ikke nok for meg, jeg må ha noe som er sikkert, så jeg får bare plage meg med kobberspiralen til jeg blir modig nok og rik nok til å få tatt et snitt-snitt. Eller fått kasta gubben på dør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå